RiME (2017)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Adventure / Platform

Ontwikkeld door Tequila Works
Uitgegeven door Grey Box en Six Foot

Op een vreemd eiland met een sinister geheim kruip je in de huid van een jongetje. In de open wereld ontdek je dat jij eeuwenoude puzzels kunt oplossen met een raadselachtig artefact. Hiermee manipuleer je je omgeving en zelfs de tijd.

avatar van threeohthree
Ziet er prachtig uit! Allicht een Journey 2.0? Mijn verwachtingen zijn in elk geval hoog. Bovendien was Deadlight op de besturing na, ook al een erg fijne game. Gelukkig kan men met de controls op de PS4 niet snel de mist in gaan.

centurion81 (crew)
Gisteren min of meer bekend geworden dat ook Rime naar de Nintendo Switch zal komen Ziet er uit als een mooie game!

centurion81 (crew)
Rime zal in mei 2017 iig voor PS4 verschijnen.

Jeetje de trailers zijn prachtig....
Het kan toch haast niet missen dat dit een goed spel gaat worden..
En het mooie is dat hij ook nog naar de Switch komt.
Dit is verplichte kost denk ik..

centurion81 (crew)
Ik ben toch wat terughoudender geworden na de reviews voor de andere systemen. Al denk ik dat het laidback puzzelen wel bij me past, maar de reviews zijn niet unaniem superpositief.

Maar er zijn wel genoeg positieve reviews te vinden. Zelf vind ik de prijs nog wat hoog voor deze game, echter nu wel in de sale op de Xbox One maar nog steeds 20 EUR. Hmm twijfel.

Ja, 35 euro is me hier ook te veel voor. 20 en ik hap toe (op PS4).

centurion81 (crew)
Rime krijgt een Special Collector's Edition voor de Switch met artwork-boek, cd en kaart: RiME Is Getting A Special Collector's Edition On Switch - Nintendo Life - nintendolife.com

centurion81 (crew)
Ennn...we hebben een releasedatum voor de Switch! 17 november!

centurion81 schreef:
Ennn...we hebben een releasedatum voor de Switch! 17 november!

Jaaaaa, erg benieuwd naar.

centurion81 (crew)
De Switchport lijkt erg slecht te zijn qua frame rate....Het hapert nogal...Ik wacht iig af of dat nog gepatcht gaat worden.

Goed inzichtelijk hier: How NOT to Port a Game to the Switch | RiME on Nintendo Switch - YouTube

Grovonion schreef:
Ja, 35 euro is me hier ook te veel voor. 20 en ik hap toe (op PS4).
en nu "gratis" via ps+, ook goed

centurion81 (crew)
De Switchversie is deze week gepatcht en loopt nu als een zonnetje, naar het schijnt!

Ga hem spelen via game pass. Is onlangs toegevoegd

avatar van Remi
Wat een prachtig spel is dit. Visueel een plaatje en de muziek is als kers op de taart. Vooral het 'plots is wat mij het meeste raakte, speciaal om te zien dat je als speler de vijf fases van rouw doorloopt.
Toch één van de bijzonderste games die ik ken.

Toch een bijzonder spel, waar op het einde de emoties wel even losgeweekt worden. Probeert natuurlijk een beetje de "Journey" kar te trekken, maar combineert dat met omgeving-raadsels en beetje uncharted achtige klim-escapaden, die af en toe wat vervelen. Maar al bij al toch een heerlijk spel. Ben blij dat ik het gespeeld heb.