Toffe game inderdaad, en vreemd dat hier tot dusver nog maar één stem en één reactie staat; zeker aangezien hij de afgelopen maand gratis te downloaden was via PS+.
Mooi gestileerde gamewereld, prima verhaal en bovenal hele fijne gameplay. Wel een groot minpunt vond ik hoe het verhaal werd verteld. Om wat voor reden dan ook vonden de ontwikkelaars het nodig om elke actie en elke gebeurtenis in de game uitgebreid te laten omschrijven door de transistor. "Daar is een uitgang... we zijn bijna bij de uitgang... houd nog even vol... ja we zijn er!" etc. Dit gaat de hele game zo door, waardoor ik de transistor vaak negeerde en soms pas middenin een zin realiseerde dat hij ditmaal eens iets boeiends zegt.
Een ander klein minpunt is dat sommige combinaties van functions enorm overpowered zijn. Zo had ik tijdens het laatste uur een setup waarmee ik vijanden vlakbij mij kon verzamelen en daardoor ook paralyzed en soort van poisoned waren, om vervolgens constant een aanval te doen waarmee ik ze nog verder beschadigde en mezelf genas. Dit soort combinaties zijn gelukkig wel pas laat in de game mogelijk, maar de eindbaas was voor mij daardoor wel een anti-climax.
Ik kwam voor de toffe art direction en de schitterende gamewereld, en bleef uiteindelijk met name voor de fantastische gameplay. Eén van de betere indietitels van de afgelopen jaren. Binnenkort aan een new game+ beginnen.
edit: Ook gaaf wat ze met de PS4 controller gedaan hebben trouwens. Het zwaard spreekt door de speaker van de controller (jij houdt natuurlijk het echte wapen vast
), het LED-licht achterop wordt feller naar mate hij harder praat en veranderd van kleur op basis van de huidige omgeving.