Quantum Break (2016)

PC / Xbox One

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door Microsoft

Quantum Break is een cover-based third-person shooter, die zich afspeelt in de fictionele North Eastern U.S. Riverport University. Op deze plek is een tijdreis experiment mislukt waardoor de drie hoofdpersonen, Jack Joyce, Beth Wilder en Paul Serene, ieder op een eigen manier tijd kunnen manipuleren. Paul kan bijvoorbeeld in de toekomst kijken.

Uitgesteld tot 2016, pffff.

Quantum Break - video preview | Power Unlimited - pu.nl

Dit wordt echt wel leuk. Ga de game zeker kopen als ie begin april uit is.

All Seeing Fish
Grote kans dat ik deze game ook zal aanschaffen.

Ja erg wisselende reviews, van zeer positief tot zeer matig. Hoe dan ook vind ik dit een zeer interessante game. En blijkbaar zit er tussen het spelen door ook een een live action tv serie in verweven met niet de minste acteurs. Ja dit heeft wel mijn interesse.

avatar van killer13
Ben niet echt dolenthousiast eerlijkgezegd. Het is zeker geen slecht spel maar jammergenoeg niet de topper waar ik op gehoopt had. Ik zit ongeveer in de helft van het spel en tot nu toe geef ik het spel 3,5*. ik hoop dat de 2de helft me meer weet te bekoren

Ook niet dolenthousiast. Het zag er op zich wel mooi uit en het spel speelt ook wel redelijk soepel, maar naar mijn idee was het spel te kort en te eenvoudig. Het verwerken van de serie in het spel, was dan wel weer leuk gedaan.

Ik vermoed dat mijn keuze om te wachten met kopen de juiste was. Haal 'm wel een keer voor 2 tientjes.

lennox
heb hem voor 20 euro gekocht op windows 10. zeer vermakelijk spel ! zeker het spelen waard.

Alleen nog maar chapter 1 gespeeld, ziet er tof uit en speelt prima. Maar verder was ik ook nog niet dolenthousiast, misschien dat nog komt. Eerst The Division maar ff uitspelen.

avatar van rustugan
Uitgespeeld en ik vond hem helemaal niet zo slecht zoals in sommige reviews werd beweerd. Misschien komt het ook wel omdat ik de vorige game (Alan Wake) van Remedy echt supertof vond. Quantum Break heeft qua look and feel een beetje dezelfde elementen. Vond het dan ook een beetje Alan Wake in futuristische stijl maar dat is helemaal niet erg. Ook de combi met video was goed te pruimen. Hoewel het acteerwerk hier en daar niet helemaal top was, heb ik me er niet aan gestoord. Het verhaal vond ik overigens vrij diep gaan, en moest me regelmatig op internet even inlezen. Over lezen gesproken : Is er sowieso iemand die al die documenten leest die je kunt vinden in de game ??

Deze game zowat bij de release gekocht, 1 act destijds gespeeld en toen een hele tijd naast me neer gelegd.

Afgelopen weekjes weer opgepakt en gisteravond dan eindelijk uitgespeeld. En op hard wat niet echt moeilijk is op het laatste gevecht ietwat na. Al met al toch een mooie single player ervaring met prima gameplay, sound, verhaal en prachtige graphics. Meest unieke blijft wel de kwalitatief goede live action show tussen de acts door. Ik ging er altijd even goed voor zitten. Leuke afwisseling.

Toch kan de game net niet tippen aan zijn spirituele voorganger Alan Wake, maar wel een dikke voldoende: 4*

rustugan schreef:

Haha nee daar waren er iets teveel documenten voor. Slechts een paar gelezen.

Gisteranavond dan geinstalleerd om eventjes te testen en toch al meteen uit de hand gelopen - zit tegen de 3 uur aan bijna op 1/3 van het spel (einde act 2). De game had me eigenlijk meteen te pakken - want je me het draaien of keren hoe je wil - bij Remedy weten ze wel hoe ze een boeiend verhaal weten te vertellen - al jaren lang - ze moeten wat mij betreft zeker niet onderdoen voor andere grote namen in het genre. Het hele gebeuren gaat inderdaad vrij diep heb ik de indruk en maakt dat ik (net zoals bijvoorbeeld bij het eveneens erg sterke Alan Wake of Max Payne) gewoon door wil spelen. En ook met de gameplay is er helemaal niets mis imo. Dus zeker een aangename verrassing die ik helemaal over het hoofd heb gezien destijds. En zoals gezegd - ik krijg enkel maar meer zin in Control hierdoor aangezien het qua gameplay en mechanics min of meer vergelijkbaar moet zijn en qua verhaal / storytelling nog dieper / weirder moet zijn dan zowel deze als Alan Wake.

Vanmorgen uitgespeeld met een 12 uur op de teller. Ik heb wel relatief veel documenten gelezen (en enkele lange plaspauzes ingelast). Eigenlijk zoals ik al aangaf vond ik het verhaal en de uitwerking erg boeiend - de aanwezigheid van Aidan Gillen (die Paul Serene speelt) was trouwens een pluspuntje vond ik. (In Game of Thrones mijn favoriet personage, Littlefinger). De rest van de acteurs deden het ook lange na niet slecht en het concept van een spel en serie die door elkaar heen lopen was toch vrij uniek. Wel niet echt aangeslagen.

Ook qua gameplay vond ik het gewoon lekker spelen - spel doet niet echt veel mis, hoewel het cover zoeken zo heel af en toe wel eens de mist ingaat (in tegenstelling tot bvb Gears of War) en je vrij snel sterft, maar goed - dat wordt wel weer gecompenseerd door je Force Powers want in no time loop je en shove je als een volleerd Jedi Master alles en iedereen omver. Iets wat ik tot op het op het einde eigenlijk wel leuk bleef. Ik speelde trouwens op 'normal' en het is inderdaad niet echt moeilijk - de keren dat ik stierf waren hoofzakelijk mijn eigen schuld (te snel willen zijn bij het klauteren en ergens invallen bvb), of helemaal vergeten dat er nog net een vijand achter me stond. En het merendeel hiervan trouwens bij de eindbaas - die op zich ook niet zo heel moeilijk is - maar eerder irritant omdat ik een paar keer nodig had om te beseffen wat er precies diende te gebeuren. Overigens stoorde de speelduur me ook helemaal niet - liever een spel van 10 uur dat me volledig weet te boeien dan eentje van 20 (of meer) waar ik meerdere keren bij inkak.

Maar wat mij betreft dus dik een 4.

Deze game recentelijk gehaald en het viel me toch tegen, het verhaal was tof, vond de besturing vrij stroef , soms zelfs tot erfenis toe.
De sfeer vond ik ook wel redelijk maar nergens kwam het in de buurt van de memorabele sfeer van Alan Wake en Max Payne

Hmm ik ben er net aan begonnen maar het valt me gelijk al op dat het rommelig is en dan bedoel ik niet de gameplay maar de keuzes en snelle beelden die je voor bij flitsen tot nu toe ben ik sceptisch en hoop op meer rust in het verhaal en niet zo'n geforceerd hip verhaal.

De actie van het schieten is wel heel fijn het heeft wel wat weg van F.E.A.R. (2005).

Dit is totaal niet mijn kop thee.. het is allemaal zo steriel en strak ik speel hem wel uit alleen voor de vele achievements die je krijgt.

Speel deze nu en vind het zeker niet verkeerd tot zo ver.

Lekker flitsende actie die wel aan Control doet denken.

Verhaal en personages weten ook wel te boeien.

Grappig dat de actrice van het hoofdpersonage in Control hier ook in zit.

Remedy is zeker wel een interessante ontwikkelaar alleen Alan Wake ligt me minder.