Devil May Cry (2001)

PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

De eeuwige strijd tussen goed en kwaad is overgewaaid naar het eiland Malai. Twee millennia nadat de zeer machtige duivelsprins Mundas werd verslagen door de heldhaftige duivelsridder Sparda, zint hij op wraak en is hij weer bezig een leger op de been te brengen voor een invasie op aarde. Eén iemand is echter in staat om hem tegen te werken: Dante, de half menselijke, half duivelse zoon van Sparda en specialist op bovennatuurlijk gebied. Gewapend met dezelfde dodelijke gevechtsvaardigheden als zijn vader en met dezelfde mysterieuze krachten die door zijn niet-menselijke bloed vloeien, is Dante de enige buffer tussen menselijk welzijn en demonische heerschappij en slavernij...