Danganronpa 2: Goodbye Despair (2012)

Alternatieve titel: Super Dangan-Ronpa 2: Sayonara Zetsubou Gakuen

PlayStation Portable / PlayStation Vita / PC / PlayStation 4 / Macintosh / Android / Apple iOS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Spike Chunsoft
Uitgegeven door Nippon Ichi en Spike Chunsoft

Jabberwock Island - ooit een populaire tropische vakantiebestemming, is nu volledig onbewoond. Jij en je klasgenootjes van Hope's Peak Academy komen samen op het eiland voor een "lovey-dovey, superspannend schoolreisje". Iedereen heeft het naar zijn zin, tot plots Monokuma opduikt, en zijn moordzuchtige spelletje opnieuw begint. De enige manier om van het eiland af te raken, is door één van je klasgenootjes te vermoorden.

De eerste indrukken zijn alweer als vanouds. Interessante crew alweer, waarbij ik in de characters toch wel duidelijk tal van uiterlijke kenmerken en eigenschappen terug zie van de characters uit Trigger Happy Havoc. Ben benieuwd waar dat op slaat, en hoe dit verhaaltje zich gaat verhouden tot de gebeurtenissen uit het vorige deel.

Op dit moment nog niet zo ver. Net de eerste case achter de kiezen. En aan de gameplay is tot nu toe nog niet zo veel gewijzigd. Aan de 'mini-games' tijdens de class trials zijn al wel wat nieuwigheden toegevoegd, zoals het afvuren van truth bullets op argumenten die zowel wél als niet overeenkomen met de waarheid, een nieuwe (niet echt verbeterde) versie van 'hangman's gambit', en een nieuwe (wel verbeterde) versie van 'closing argument'.

Voor de rest vooral meer van het oude. Maar aan deze (succes)fomule hoeft m.i. dan ook niet zo veel gesleuteld te worden.

Persona Q: Shadow of the Labyrinth OP (Danganronpa Ver.) (beetje spoiler-achtig). Lollig. Indrukwekkend dat dit fan-made is.