Mercenary Kings (2014)

Alternatieve titel: Mercenary Kings: Reloaded Edition

Android / Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4

Ontwikkeld door Tribute
Uitgegeven door Tribute, Ouya en Limited Run

Mercenary Kings is een side-scrolling shoot 'em up game, vergelijkbaar met Metal Slug. Spelers moeten hordes van vijanden verslaan en gijzelaars bevrijden. Ook hebben ze de mogelijkheid om hun arsenaal zelf te maken en hun pantsering up te graden. In totaal kan deze game met 4 personen gespeeld worden, zowel online als offline.

Voor de Switch koop je in 1x de reloaded edition met nieuwe wapens, characters en levels. Dit kun je als DLC kopen voor de andere platforms geloof ik.

Mercenary Kings: Reloaded Edition | Rock, Paper, Shotgun - rockpapershotgun.com

Er staat in de omschrijving al dat 't op Metal Slug lijkt, maar als iemand mij de still van de trailer zou laten zien en vragen welke game dat is, zou ik wss ook Metal Slug zeggen. Precies hetzelfde art stijltje!

Grafisch lijkt het er inderdaad op - maar qua gameplay is het best ver verwijderd van Metal Slug. Heb het op de PC - nog niet al te veel gespeeld, maar het is geen recht-toe-recht-aan arcade shooter. Er zit wat meer platforming in en je moet bepaalde objecten zoeken en missies voldoen om wapens e.d te upgraden (dus een soort van crafting systeem).

Had het vanavond nog eens een half uurtje op, omdat blijkbaar de gewone editie ge-upgrade is naar de Reloaded. (gratis en voor niets, dus geen DLC). Leuk dat ze dat gedaan hebben. Overigens - nu ik er weer heel eventjes in rondgelopen heb is qua gameplay het eerste wat me te binnen schiet een kruising tussen Bionic Commando en Mega Man. Inderdaad. Capcom uit hun gouden jaren '80 periode dus. Vroeg of laat misschien eens wat meer tijd in steken.