Mortal Kombat 2 (1993)

Alternatieve titel: Mortal Kombat II

Arcade / Commodore Amiga / Game Boy / PC / PlayStation / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Mega Drive/Genesis 32X / Super NES
Fighting

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Midway

Shang Tsung smeekt zijn meester, Shao Kahn, om zijn leven te sparen nadat hij verslagen is in het Mortal Kombat toernooi. Hij heeft een plan bedacht om het toernooi dit keer wel te kunnen winnen. Een uitnodiging voor het toernooi mag niet afgeslagen worden, daarom zorgt Shao Kahn ervoor dat het toernooi in Outworld gehouden wordt zodat hij thuisvoordeel heeft. Vervolgens stuurt hij Raiden een uitnodiging.

BoordAppel (moderator)
Het beste deel in de MK serie. Ook het eerste deel dat ik speelde. Bijna iedereen speelde Street Fighter II maar ik vond dit veel beter. Lekker lomp, superbloederig en flink sadistisch. Het zag er ook erg goed uit voor die tijd. Helaas was ik zo goed in dit spel dat niemand meer tegen mij wilde spelen waardoor ik dus genoodzaakt was om het tegen de computer op te nemen. Helaas was de AI nogal slecht, elk personage had een bepaald patroon en als je dat eenmaal kende was het niet zo heel erg moeilijk meer. Behalve Kintaro en Shao Kahn, als je daar een klein foutje maakte was je de spreekwoordelijke lul.

Het is me overigens nooit gelukt om de decapitation fatality van Kung Lao uit te voeren, volgens mij was dat gewoon een fout in de Mega Drive versie van het spel.

avatar van DoraRing
Dit spel was een van de betere op de snes

avatar van Phoenix
Jij bent iemand van weinig woorden of niet.

avatar van Onderhond
Aardige upgrade van het eerste deel, vooral de nieuwe personages brachten wat meer leven in het spel. Verder wel dezelfde minpunten. Te losjes en teveel gebaseerd op patronenkennis.

2.5*

avatar van Kos
Kos
Niemand die dit op de arcade heeft gespeeld . wat een gemis.

avatar van Status Seeker
Op de arcade waren alle delen indrukwekkender dan op de console geloof ik

Oudje....wel een geinige; zeker als je het tegen elkaar speelde. Fatility's blijven cool. Vond dit wel het leukste deel van de 4.

avatar van Thomas83
Waren Baraka (dat monsterachtige wezen) en die bokser (Jax of zo) hier nieuw? Of zaten die al in deel 1?
Ik vond ze trouwens allebei erg fijn spelen.

BoordAppel (moderator)
Baraka en Jax zijn inderdaad nieuwe personages.

avatar van Nintendofreak
Vroeger vaak gespeeld bij ne kameraad van mij en echt toffe game.

avatar van Thomas83
BoordAppel schreef:
Baraka en Jax zijn inderdaad nieuwe personages.

Ok, bedankt!
Dan was ik vergeten te stemmen hier en doe ik dat nu alsnog.

Meer van hetzelfde, nieuwe personages en fatalities. Maar toch kon Mortal Kombat II me al niet meer zo verrassen als deel 1. Bloed is leuk, maar ik vond de besturing toch altijd zwakker dan vele andere fighting games.

3.0

avatar van ps3me
Kan iemand mij vertellen hoe deze game is voor de PS3?
Zijn de graphics beter? kan je alleen maar toernooi doen of valt er meer te doen?

Dr. Salvador
Deze game kan toch ook op de ps3. Is die game duur?.

War-Ultima
Dr. Salvador schreef:
Deze game kan toch ook op de ps3. Is die game duur?.

5 euro

avatar van Juan2910
Super vervolg op Mortal Kombat Ik miste alleen Goro

avatar van Justinvdk
Meest gespeelde vechtspel ooit door mij. Lekker raggen en elkaar bruut afmaken.

PriestMaiden
Goed vervolg op het eerste spel. Shao Kahn is een moeilijke eindbaas. Het is ook terug bloederig en bevat toffe fatalities. Spijtig dat de spelers een bepaald patroon hebben. De volgende Mortal Kombat zou nog toffer zijn (en sneller).

Ik vraag mij eigenlijk af waarom ze Kombat met een K schrijven?

MikeMannuh
"Some of the names suggested were "Kumite", "Dragon Attack", "Death Blow", and even at one point, "Fatality". Someone had written down "combat" on the drawing board for the names in Ed Boon's office and someone wrote a K over the C, according to Ed Boon, "...just to be kind of weird..." Steve Ritchie, a pinball designer at that time, was sitting in Ed Boon's office and saw the word "Kombat" and said to Ed Boon, 'Why don't you name it Mortal Kombat?' and according to Ed Boon, that name "just stuck."

oke zo leer je nog eens wat.

avatar van FunkStarr
Beste Mortal Kombat ooit (vooral de arcade versie maar ook de console versies waren prima). De graphics, het geluid, de special moves, de fatalities, deze game had alles wat je destijds wenste van een fighting game. Nieuwe personages t.o.v. het eerste deel zijn Kung Lao, Jax, Baraka, Kitana, Mileena. Waarvan ik alleen Mileena een wat overbodig personage vond. Hier helaas geen Sonya en Kano, en Goro is vervangen voor Kintaro. Geheime characters zijn Smoke (kloon van Scorpion alleen iets sneller), Noob Saibot (zelfde verhaal als Smoke) en Jade (kloon van Kitana alleen sneller). Zelf vind ik Jax één van de fijnste om mee te spelen, maar eigenlijk zijn alle characters wel aan elkaar gewaagd. Scorpion vereist echter wat oefening en patronenkennis. Vind hem één van de lastigste om mee te spelen. Ook zijn sommige moves of fatalities erg lastig uit te voeren omdat je dan bijvoorbeeld U, U, D, moet doen, en als je U drukt springt je mannetje natuurlijk al omhoog. Dit hadden ze anders kunnen en moeten doen, ik begrijp niet dat mensen het alsnog voor elkaar krijgen om deze bijna onmogelijke fatalities uit te voeren. Shang Tsung is ook erg lastig om mee te spelen omdat je onmogelijk alle morphs uit je hoofd kan leren, het is simpelweg teveel.

BoordAppel (moderator)

Houd block ingedrukt en druk dan op up, up, down. Je personage springt dan niet omhoog. Piece of cake .

BoordAppel schreef:

Ok, maar hoe zit het dan bij die whirlwind spin move van Kung Lao bijvoorbeeld, die is in mijn geval U, U, HK. Kan ik dan ook gewoon block ingedrukt houden? Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik zal het zeker eens gaan proberen. Ik speel deze alleen nog af en toe op mijn Mega Drive.

BoordAppel (moderator)
Volgens mij wel. Die U, U moves kan je ook met wat vertraging doen meen ik. U, U, en dan HK als je neerkomt.

Wat je ook kan proberen: (Block) U, U, (Block los), HK.

Het is voor mij eventjes geleden maar ik kreeg ze toch voor elkaar. Wat me echt nooit gelukt is, is de decapitation fatality met Kung Loa. Ik vraag me sterk af of die er in de Mega Drive versie wel inzat.

avatar van FunkStarr
Jazeker, kijk hier maar, op 4:45 ongeveer geloof ik.

avatar van theo79
Naar mijn mening de allerbeste Mortal Kombat alhoewel ik het eerste deel ook steengoed vind.

avatar van FunkStarr
Laatst de arcade versie op de console gespeeld en meteen weer was ik verkocht. Qua graphics en gameplay superieur vergeleken met de Snes en Sega versies en andere console versies. Scorpion en Raiden zijn de favorieten. Eigenlijk zijn de meeste personages wel aan elkaar gewaagd en ook wanneer je eenmaal de patronen een beetje kent van de cpu blijft het toch een uitdagende game. Enige wat ik jammer vind is dat Kano, Sonya en Goro ontbreken. Ook zijn Noob Saibot en Smoke (wat ik overigens wel een tof personage vind) een soort kopie van Scorpion en dat geldt ook voor Jade wat weer een Kitana kloon is. Daarnaast zien Kitana en Mileena er ook praktisch hetzelfde uit. Dit zijn dan ook de enige kleine minpuntjes wat mij betreft. Ook zijn sommige fatalities niet echt geweldig maar de meeste wel.