The Banner Saga (2014)
Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360 / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Strategy / RPG
single player / multi player
Ontwikkeld door Stoic
Uitgegeven door Versus Evil
De goden hebben het land verlaten, waardoor de zon bewegingsloos aan de hemel is blijven staan en het landschap bedekt is onder een eeuwige laag sneeuw. Door een alliantie te sluiten met de gehoornde reuzen, de Varl, heeft de mensheid tot nu toe deze winter kunnen overleven. Maar als er een nieuwe dreiging het land teistert, de Dredge genaamd, vallen de nederzettingen met bosjes. Voeg je bij een karavaan van krijgers, vastbesloten om een einde te maken aan deze invasie.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=FbIH0vS9AG4
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Jaja! Zodra Unepic er op zit, ga ik hier zo lang mogelijk van smullen. Wat een prachtgame lijkt dit toch te zijn. Had vorig jaar hun kickstarter al gevolgd, en gezien ze daar 700% van hun target haalde, zal ik vast niet de enige zijn die hier naar uit heeft gekeken.
Eerste game van Stoic, gevormd door drie veteranen van Bioware die na het Old Republic fiasco de studio hebben verlaten en hun eigen bedrijfje zijn opgestart. Een verhaal gedreven tactical RPG met de focus op consequenties van je keuzes (auto-save na elke beslissing), een ouderwets turnbased battlesysteem en prachtige handgetekende 2d artwork.
Net even gecheckt en echt een machtig mooi stijltje, battle lijkt nog wat simpel, maar al erg leuke andere gameplay ideetjes d'rin tegengekomen. Het onderhouden van je karavaan en de moeilijke keuzes die je als leider moet maken voelen toepasselijk zwaar. Ga hier eens even goed induiken, maar na 't 1ste uurtje al behoorlijk impressed.
Maar ze hebben het recht op die (nog) patenten niet gekregen, toch? Of lees ik jouw zin nou verkeerd.
Als Creature Feep van Where is My Water? nou met iets dergelijks kwam, dan had ik er nog enigszins in kunnen komen, maar dit is natuurlijk volstrekt idioot. Nou ja, het goede nieuws is in elk geval meer reclame voor The Banner Saga, waar ik hopelijk deze week een begin aan kan maken.
Combat is pittig, maar nergens weet het echt mijn hersens te kraken, en ook dat is goed nieuws, The Banner Saga verwent ons hiermee, en boet ons daarvoor tijdens de laatste paar battles; ik heb vandaag een paar pogingen gedaan, maar ben bang dat het nog wel even zal duren voordat ik de laatste paar gevechten zal halen.
Gezien dit voorlopig mijn laatste game zou zijn, omdat ik vanaf nu mij volledig ga focussen op mijn YouTube kanaal, had ik gehoopt hem vandaag nog uit te spelen, maar moet helaas nog wat geduld hebben. Geeft ook niet, de rit was hier naar toe was prachtig, en ik ben er zeker van dat het einde minstens zo bevredigend zal zijn.
Toch wel een hele vermakelijke game. Een prettige sfeer, zeer verslavende turn-based combat en leuke en verrassende keuzes en ontwikkelingen in het verhaal. Toch vond ik de main-storyline niet heel bijzonder en wat cliché en was ik stiekem richting het einde van de game ook wel blij dat de game zijn einde naderde aangezien alles toch wel enigszins repetitief begon te worden.
ps: Is er hier toevallig iemand die me kan vertellen of het einde waar Alette sterft te classificeren is als een bad case scenario, zonder spoilers te geven over de andere mogelijke uitkomsten?
ps: Is er hier toevallig iemand die me kan vertellen of het einde waar Alette sterft te classificeren is als een bad case scenario, zonder spoilers te geven over de andere mogelijke uitkomsten?
In het kort Nee, ze hoeft niet te sterven.
Ik gaf nogal wat renown uit aan voedsel op de markt en heb het levellen nogal verdeeld over alle characters omdat er delen van parties vertrokken, stierven, weer terugkeerden, etc...De lage moeilijkheid van de hele game tot aan het laatste gevecht gaf mij intuïtief ook aan dat dit een juiste strategie was. Komt nog bij dat ik tot aan het laatste gevecht geen archers nodig heb gehad. Die heb ik met opzet amper of niet geleveld.....De grid van de gevechten was zo klein dat je met 1 a 2 beurten wel kon komen waar je wilde zijn. Wel benieuwd hoe anderen dat ervaren hebben.
Nu ja, dat verpestte het dus nogal voor mij Desalniettemin ook prima vermaakt in deze mooie wereld met interessante lore.
3,5*
1 van de games waar ik me toch eens aan wil wagen!
Kaal of kammen, weet je wel, iedereen petje af! (Toch? )