Disney's Aladdin (1993)

Alternatieve titel: Aladdin

Commodore Amiga / Game Boy / Game Boy Advance / Game Boy Color / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Platform

Ontwikkeld door Disney, Virgin, Capcom, Crawfish en SIMS
Uitgegeven door Capcom, Ubisoft en Sega

Jafar heeft de sultan betoverd en is van plan om met de dochter van de sultan, prinses Jasmine, te trouwen. De enige die hem tegen kan houden is Aladdin. Hij moet daarvoor de straten en daken van de stad Agrabah, de Cave of Wonders en de kerker van de sultan trotseren, om uiteindelijk de confrontatie met Jafar aan te gaan in diens paleis.

De SNES versie waar ik aan refereer is inderdaad totaal anders en in mijn beleving toch ook wel beter.

Wat moet Aladdin bijvoorbeeld met een zwaard.

Tja wat moet ie met appels?, maar dat de SNES versie beter is blijkt wel uit onze stemmen. Amiga versie is volgens mij gelijk aan de megadrive versie (laatst genoemde had volgens mij zelfs nog wat extra bonuslevels)

Aladdin is een puss dus appels zijn wel meer gepast.

avatar van Hadouken
Aladdin is een straatrat die schooit, dus die appels komen vast van de markt

avatar van All Seeing Fish
Van de snes versie weet ik dat deze zeer makkelijk was om uit te spelen.

Superspel! Grafisch nog altijd geweldig, veel originele features, prettige gameplay en de humor ontbreekt ook al niet. Eén van mijn favoriete games ooit.

avatar van esteban
Qua geluid, wat ik ook als een belangrijk aspect beschouw, is de Mega Drive versie toch veruit het best. Deze game op verschillende consoles gespeeld. Met uitzondering van de veel te flauwe finale (vandaar de score) een absolute topper.

neo (crew)
De Mega Drive had geen gecomprimeerde geluiden zoals de Snes wel. Ook met de opvolgende generatie consoles was dit een probleem tegenover de concurrentie.