Nidhogg (2014)

PC / PlayStation 4

Ontwikkeld door Messhof
Uitgegeven door Messhof

Ga de strijd aan in een acrobatisch één-tegen-één schermduel. Beide spelers starten in het midden van een symmetrische spelwereld, opgebouwd uit verschillende kamers. je wint wanneer je doordringt tot de laatste kamer aan de zijde van je tegenstander. Het spel telt vier multiplayer arena's: Castle, Wild, Mines en Clouds.

avatar van threeohthree
Trailer.

Het heeft even (!) geduurd, maar de game is dan eindelijk af. Game is een soort Fighting game waar rennen voor je leven, soms de betere optie is. Met haar lage learning-curve is de game erg toegankelijk, en bovendien erg lollig om met vrienden (of online) te spelen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Lijkt mij ook erg lollig om met vrienden of online te spelen. Ik vind de game op dit moment nog wel iets te duur. Er zijn immers maar vier arena's. En na enkele YouTube vids te hebben bekeken kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Castle er met kop en schouders bovenuit steekt. Wacht wel even tot de volgende Steam sales (of Humble Bundle).

avatar van Brains
Jaa, dit kwam ik een paar dagen geleden al tegen! Ziet er geweldig leuk uit, maar inderdaad best prijzig en (nog) geen Linux versie.

Voor de mensen die niet willen wachten, je kunt 'm beter via de Humble Store kopen. Hier is hij 12 dollar (ongeveer 9 euro) in plaats van 12 euro, dus dat scheelt een klein beetje en je krijgt er gewoon een Steam key bij.

Gisteren een paar potjes gespeeld met een vriend en het is inderdaad best vermakelijk. Voor heel even. Een kwartiertje of zo max en toen had ik het wel weer gezien.

Wel een erg leuk grafisch stijltje dat meteen deed denken aan de wat oudere C64 games (sowieso het hele spel). Het speelde ook lekker vlot en het idee was wel grappig aangezien je jezelf een weg vecht naar je eigen dood. Leuk. Voor even. In een sale of zo. Wel benieuwd naar het tweede deel.