Microprose Soccer (1988)

Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / Sinclair ZX Spectrum
Sports

Ontwikkeld door Sensible
Uitgegeven door MicroProse

Een arcade-style voetbalgame. Er zijn twee mogelijkheden: indoor en outdoor. Het outdoor-element is het normale Europese voetbal, waarbij je wedstrijden, competities of toernooien (de WK) kan spelen. Het indoor-element is zaalvoetbal met voetbalteams uit de Verenigde Staten en speelt zich af in een zaal. Het speelveld is kleiner en de bal kan niet uit gaan. Daarbij kan je wedstrijden, competities of het All Star Tournament spelen.

avatar van Belhifet
Mijn allereerste voetbalgame . Retemoeilijk, het was ongeveer onmogelijk om te winnen van landen als Brazilië en Italië. Vooral niet als het dan ook nog ging regenen, want dan vlogen je naamloze poppetjes alle kanten op.

avatar van Sideshow Bob
Belhifet schreef:

Idd hoe belachelijk lang gleed je door na een sliding als het regende (wel handig dat je de regen ook gewoon vooraf 'uit' kon zetten). Duurt even voordat je echt handig wordt in dit spel. Je moet met name weten hoe je moet scoren (Cruijfiaans?). Bij makkelijke tegenstanders lukt dat het best door diagonaal het strafschop gebied in te lopen en diagonaal te schieten. Zelfs rechtdoor schieten lukt wel eens. Maar hoe moeilijker de tegenstander, des te veel beter die keeper werd. Met name je slidings moeten dan nauwkeuriger en je moet wat creatiever worden met scoren, d.m.v. bijvoorbeeld effectballen. En als je dan naar 15 keer proberen uiteindelijk een keer Brazilië versloeg, dan was je ook euforisch! (Inderdaad ik was nog niet zo oud toen).