Kingdom Hearts III (2019)

PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Het derde deel in de Kingdom Hearts reeks vervolgt de ‘Dark Seeker’ saga. Master Xehanort gaat het gevecht aan tegen de 'tirannie van het licht' in de hoop de balans tussen het licht en de duisternis - het goed en het kwaad - te herstellen. Om Xehanort's plannen een halt toe te roepen moet Sora, samen met Donald en Goofy, op zoek naar de zeven Guardians of Light.

1,5
Ik weet dat hij regelmatig pislaaiend en ook wel agressief kan zijn maar echt vechten, nee, dat is niet iets dat ik me op dit moment voor de geest kan halen.

Misschien eens kijken of ik ergens zo'n leuke pocket op kan trommelen.

Maar vechten of niet hoe dan ook blijf ik erbij dat de Donald hier niet de echte is, zijn aanhoudende stroom van stompzinnige opmerkingen waarmee hij hoofdpersoon 'Sora' aanmoedigt, het komt op mij allemaal behoorlijk geforceerd en knullig over.

En sowieso gaan de werelden niet echt lekker samen wat mij betreft, al die bekende Disney figuren tegenover allemaal van die vage gasten met belachelijke kapsels die de meest wazige praat uitslaan.

Niet om aan te gluren.

Wilde dit erg graag leuk vinden.

Maar die overdaad aan absurde cutscenes in combinatie met een gebrek aan (uitdagende) gameplay, beetje button bashen tussen de filmpjes door, maken dat het vooralsnog afstevent op een van mijn laagste beoordelingen ooit.

Niet leuk.

Confusie schreef:

Donald en Guus gaan los

1,5
Ik zie daar toch echt Donald in passieve houding op de grond liggen.

Maar:

Pocket is gekocht. We zullen zien of het mijn mening over dit spel enigszins weet op te vijzelen.

Denk het niet.

1,5
Het is over en uit met deze onbevattelijke overdosis aspartaam.

Mijn intenties waren er en deze waren zuiver voor een tijdje zoals dat gaat maar morgen toch maar Rage 2 ofzo.

Weet je in ieder geval zeker dat je tenminste nog iets van fun krijgt voor je pegels.

1,5
Dat gedoe met die Disneyland attracties sloeg ook werkelijk nergens op.

Lopen een beetje rond te rauzen maar dan heb je het ook wel.

Op geen enkel moment voel je de impact van je slaande daden waarneembaar te ontwaren, ik wil met gretige graagte doorgaans toch het allerliefste dat mijn daadkrachtige slagen naderhand nog rijkelijk nazinderen ergens diep van binnen.

Ik ben niet die zachtmoedige frivool maar een regelrechte naargeestige vlegel als drager gedreven door uitermate mager moreel besef en geen leidraad in het leven.

Dan heb je dat al gauw zo, op die manier.

Is dit niet het spel voor jou.

Of mij.

Behoorlijk doorsnee, het ziet er leuk uit (al is het grafisch niet top) en het speelt makkelijk weg, leuke flow mede door de muziek die erg aanwezig is. Maar ik heb toch het idee dat iemand van een jaar of 8-12 hier nog meer aan zal hebben dan ik eraan gehad heb. Behoorlijk repetitief, behoorlijk eenvoudig en verhaal lijkt me zeker niet de hoogste prioriteit gehad te hebben.

Speelt lekker weg voor tussendoor maar veel meer ook niet, vind ik.

Heb dit een half jaartje geleden gekocht, maar was er nog niet mee gestart tot aan vanavond. Ruim uur gespeeld, de eerste indruk is dat het echt leuk kan worden. Ben een liefhebber van Disney en Donald, heb niks met Final Fantasy. Hoop dat het niet te moeilijk is, ben niet zo'n fan van dat soort games. Ik speel dit omdat ik een tof Disneyavontuur verwacht te krijgen met veel bekende locaties en personages.

avatar van Pepino
Heb je de vorige games gespeeld, Ajax&Litmanen1? Anders vrees ik dat je een beetje gaat tasten in het duister. Gelukkig zijn er altijd YouTube recaps, en anders zijn wij er ook nog.

Pepino schreef:

Nope. Maar dat vind ik niet zo erg, ik probeer vooral de sfeer te proeven. Ik las dat het inhoudelijk toch best wazige games zijn.

Maar als je me een korte recap wil geven, graag.

Oef. Als je op youtube naar recaps zoekt zit je al gauw op 20+ minuten. De meest simpele versie die ik kan bedenken: Ansem (die kale man) is de vijand. Hij heeft 13 versies van zichzelf (en een reeks handlangers) die je moet verslaan. Onderweg kom je ook andere goodguy characters tegen die keyblades dragen, en van allerlei vervelende dingen hebben meegemaakt. Stel geen vragen en probeer blij voor ze te zijn . Scheelt dat het verhaal weinig aan bod komt in de Disney world. Pas na de Disney worlds word het in grote verwarrende maten op je afgegooid.

1,5
Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het te moeilijk is.