Kingdom Hearts III (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Het derde deel in de Kingdom Hearts reeks vervolgt de ‘Dark Seeker’ saga. Master Xehanort gaat het gevecht aan tegen de 'tirannie van het licht' in de hoop de balans tussen het licht en de duisternis - het goed en het kwaad - te herstellen. Om Xehanort's plannen een halt toe te roepen moet Sora, samen met Donald en Goofy, op zoek naar de zeven Guardians of Light.

1,5
Ik weet dat hij regelmatig pislaaiend en ook wel agressief kan zijn maar echt vechten, nee, dat is niet iets dat ik me op dit moment voor de geest kan halen.

Misschien eens kijken of ik ergens zo'n leuke pocket op kan trommelen.

Maar vechten of niet hoe dan ook blijf ik erbij dat de Donald hier niet de echte is, zijn aanhoudende stroom van stompzinnige opmerkingen waarmee hij hoofdpersoon 'Sora' aanmoedigt, het komt op mij allemaal behoorlijk geforceerd en knullig over.

En sowieso gaan de werelden niet echt lekker samen wat mij betreft, al die bekende Disney figuren tegenover allemaal van die vage gasten met belachelijke kapsels die de meest wazige praat uitslaan.

Niet om aan te gluren.

Wilde dit erg graag leuk vinden.

Maar die overdaad aan absurde cutscenes in combinatie met een gebrek aan (uitdagende) gameplay, beetje button bashen tussen de filmpjes door, maken dat het vooralsnog afstevent op een van mijn laagste beoordelingen ooit.

Niet leuk.

Confusie schreef:

Donald en Guus gaan los

1,5
Ik zie daar toch echt Donald in passieve houding op de grond liggen.

Maar:

Pocket is gekocht. We zullen zien of het mijn mening over dit spel enigszins weet op te vijzelen.

Denk het niet.

1,5
Het is over en uit met deze onbevattelijke overdosis aspartaam.

Mijn intenties waren er en deze waren zuiver voor een tijdje zoals dat gaat maar morgen toch maar Rage 2 ofzo.

Weet je in ieder geval zeker dat je tenminste nog iets van fun krijgt voor je pegels.

1,5
Dat gedoe met die Disneyland attracties sloeg ook werkelijk nergens op.

Lopen een beetje rond te rauzen maar dan heb je het ook wel.

Op geen enkel moment voel je de impact van je slaande daden waarneembaar te ontwaren, ik wil met gretige graagte doorgaans toch het allerliefste dat mijn daadkrachtige slagen naderhand nog rijkelijk nazinderen ergens diep van binnen.

Ik ben niet die zachtmoedige frivool maar een regelrechte naargeestige vlegel als drager gedreven door uitermate mager moreel besef en geen leidraad in het leven.

Dan heb je dat al gauw zo, op die manier.

Is dit niet het spel voor jou.

Of mij.