Sniper Elite III (2014)

Alternatieve titel: Sniper Elite 3

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door 505

Het derde deel in de Sniper Elite reeks gaat verder met het verhaal van de elite O.S.S. sluipschutter Karl Fairburne tijdens de Tweede Wereldoorlog. In het weidse en verraderlijke landschap van Noord-Afrika moet hij het opnemen tegen de gevreesde Duitse Tiger tanks. Een belangrijke missie: want deze brigade zou het verzet voor eens en altijd kunnen breken!

avatar van Realistic Gamer
Lijkt me toch een prachtige game om naar uit te kijken. Vooral als je een schot neemt met de sniper dat de kogel in slow-motion word afgeschoten vind ik erg prachtig, net zoals in mijn favoriete game Max Payne 3. De makers van deze game zullen dan ook denk ik weer veel extra aandacht aan besteden! Ik hoop dat deze game dan ook meer populairder word dan zijn voorganger in vergelijke met de call of duty reeks, die ik persoonlijk minder mooier vind.

avatar van Re51DeNt_Ev1L
Voor de mensen die al wat gameplay willen zien van Sniper Elite III...

YouTube - Sniper Elite 3 : "101" Gameplay Trailer

Ziet er redelijk goed uit. De vorige vond ik bijzonder leuk, hopelijk is het bij deze ook het geval.

Hoop wel dat dit hard gaat worden. Trailer ziet er zeker goed uit.

Setting lijkt me wel sfeervol ook. Voorgaande deel is even aan me voorbij gegaan maar dit ziet er toch wel erg potentieel vet uit.

avatar van 3bdelilah
Voor iemand die het eerste deel nooit gespeeld heeft, is V2 zeker nog de moeite waard als je 'm voor een goeie prijs op PS360 weet te vinden. Had veel potentie qua setting en feeling, qua gevoel wond ik het heerlijk, maar naar mijn mening op flink wat andere gebieden toch aardig ongepolijst. Hoop dat dit deel het allemaal wat beter kan. V2 was gisteren op Steam zelfs voor 24 uur gratis te claimen, werd op de desbetreffende pagina hier op GM al vermeld.

avatar van Thomas83
Het eerste deel vond ik erg vermakelijk, maar aan het vervolg vond ik die x-ray cam toch wat aan de sfeer afdoen. Zie dat die er nu weer in zit.

Zou inderdaad op dit moment geinteresseerd zijn in V2 ware het niet dat deze dus al eind deze maand uitkomt.

Als dit echt vet blijkt te zijn ga ik gewoon hiervoor.

Dat met die x-ray cam was me ook opgevallen en ik heb daar ook wel zo mijn twijfels bij.

In ieder lijkt het me een sfeervol geheel te worden, en ik hou sowieso altijd erg van dat lekker stealthy en tactisch te werk gaan.

Stukje WWII vanuit een lichtelijk origineel uitgangspunt sta ik ook altijd nog wel voor open.

Dus we gaan het zien.

Morgen komt ie uit en reviews druppelen inmiddels binnen.

Helaas niet bijster positief. Schijnt toch meer van hetzelfde te zijn wat betreft voorgaand deel.

In dat geval ga ik deze dus niet full price aanschaffen en dat vind ik best jammer. Ik wacht wel tot ie afgeprijsd is of ik pak alsnog V2 even.

AvMerode
Veel beter dan het eerste en tweede deel (en de zombie delen). Rebellion heeft zijn belofte waargemaakt, het is een erg vermakelijke sniper/stealth game.
Ben niet van de tegenwoordige graphics over gameplay games, maar deze sniper elite 3 is qua gameplay heel erg verslavend. Ik speel zelf de pc versie.
Er zijn hier en der wat kleine glitches en bugs, maar over het algeheel is het erg sterk.
Pure gameplay dat hier te beleven is en verder ziet het er prima uit met zijn killer cam.
Dit deel is veel meer gefocused op stealth, al is het qua stealth vaak wel erg pittig omdat de a.i. soms wat te gevoelig is.
Ja het lijkt veel op deel 2, maar deze voelt iets minder lineair aan vanwege grotere maps en je kunt meerdere kanten op.
Dit is een must for sniper liefhebbers en uiteraard ook voor de fans van de sniper elite serie.

Ik heb net de speciale editie besteld...
ik ben heel benieuwd.

avatar van Ragnar_ Viking86
Wat een heerlijke spel om te spelen. Echt de moeite waard om te hebben.

avatar van youngtick
Gisteren uigespeeld. Dit is een game die het niet moet hebben van het verhaal vanwege de main character en de missies die je speelt. Wel van de gameplay mechanics en de stealth handelingen. Die zijn heel goed. Bullet times zijn zo vet, dat draagt de game in principe.
Een zeer vermakelijke game. Als die bullettime er niet had ingezeten, had dit een onvoldoende gehad.

Mogelijkheid om continu te saven, nagenoeg geen wachttijd bij saves herladen en enkele redelijk originele uitgangspunten op anderzijds behoorlijk platgetreden paden maken dit toch wel alleraardigst om een keer te doorlopen, of gewoon eens te spelen.

Geen flauw gedoe met verdovingen of gassies aan ballonnen, laat staan sancties als je een andere handeling zou bewandelen, of alternatieve wandeling zou behandelen. Hier staan de kraak en de splash oftewel het splashend gekraak hoe dan ook schaamteloos centraal.

En dat is sowieso wel eens geinig, uiteraard.

Vanavond de campaign op normal (marksman) uitgespeeld.

Ik heb deze game een paar weken geleden in een sale voor 3 euro gekocht, omdat ik erg had genoten van Sniper Elite 4 en hier meer van hetzelfde (een sandbox waarin je creatief nazi's kunt slachten met een mix van stealth, boobytraps en sniping) verwachtte. En dat gaf de game ook, alleen was alles wat kleinschaliger, minder episch, was het verhaal nog matiger en vond ik Afrika een saaiere setting dan het Italië van SE4. Vooral de minder grote en interessante maps met minder mooie plekken om je te verschansen maken dat ik deze game minder waardeerde.

Al met al wel een uur of 15 (denk ik) prima mee vermaakt!