BioShock 2: Minerva's Den (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door 2K
Uitgegeven door 2K

Dit uitbreidingspakket speelt zich parallel af met de gebeurtenissen van BioShock 2. In plaats van Subject Delta ben je deze keer Subject Sigma, een andere Big Daddy van dezelfde Alpha Series. Brigid Tenenbaum stuurt je naar Minerva's Den om ene Charles Milton Porter te helpen. Samen gaan jullie op zoek naar de Rapture Central Computing, kortweg ook "The Thinker" genoemd, die de kracht schijnt te hebben om alle Splicers in Rapture van hun probleem te helpen. Porter's ex-collega, Reed Wahl, heeft echter een ander doel voor The Thinker. De DLC introduceert een nieuwe plasmid, Gene Tonic en een nieuw wapen.

avatar van 3bdelilah
Erg goeie DLC. Naar mijn mening iets minder dan Bio 2, maar hier hebben ze natuurlijk minder tijd om 'm op gang te krijgen enz. Sfeer zit er ook weer dik in, 6 nieuwe Little Sisters om te redden/oogsten en het nieuwe Ion Laser wapen en Gravity Well plasmid zijn echt goed. Het enige inhoudelijke punt van kritiek vond ik dan dat je als 't ware gedwongen wordt om The Protectors Trials DLC te doen, ik vind dat soort waves met vijanden niks aan. Want als je dat had uitgespeeld, kreeg je in Minerva's Den een extra krachtige Gene Tonic en aardig wat ADAM om up te graden.