Angry Birds Go! (2013)

Apple iOS / Android
single player / online

Ontwikkeld door Rovio en Exient
Uitgegeven door Rovio

De varkentjes organiseren een race waarbij de gelukkige winnaar beloont wordt met een overheerlijke cake. Wanneer de Angry Birds hier kennis van nemen, besluiten ook zij deel te nemen aan de race. Er zijn diverse spelmodi aanwezig; waaronder "Race", een reguliere downhill race tegen zeven andere racers; "Time Boom", een singleplayer uitdaging waarbij je de finishlijn moet passeren voordat de tijd om is; en "Fruit Splat", waarbij je een gegeven aantal stukken fruit moet verzamelen. Ieder karakter heeft een unieke eigenschap welke inzetbaar is tijdens de race. Zo krijgt "Red" een snelheidsboost, kan "Bomb" zichzelf opblazen en zo naburige karts beschadigen, en kan "King Pig" het luchtruim kiezen door middel van ballonnen.

1,0
Belachelijke game. Geen idee wat de makers hiermee hebben willen bereiken. Misschien leuk voor hele kleine kinderen, maar liefhebbers van Angry Birds hebben hier niks aan. Een hele simpele, flauwe en niet leuke racegame met wat Angry Bird characters erin is mij geen voldoende waard. Er zit geen uitdaging in, het is vervelend (wil je sneller mee kunnen, dan moet je micro-transacties doen) en de banen zijn enorm simpel en ongeïnspireerd. Plus, je moet een baan tig keer rijden voor je een keer verder kan. De besturing is wel oké (beweeg je telefoon naar links en rechts, beetje het Wii-idee), maar dat is ook wel een minimale vereiste. Deze ongein moet iedereen lekker negeren, ook al is de game ''gratis''.

avatar van Thorak
De microtransacties zijn volledig optioneel en ook zonder is het heel goed speelbaar.
De eerste levels zijn inderdaad heel erg simpel, maar als je verder komt wordt het nog behoorlijk lastig! De challenges zijn best een knappe uitdaging.
Ik heb me er in de vakantie heel erg mee vermaakt in ieder geval op mijn tablet. Ik heb nu 8 van de 12 Angry Birds vrij gespeeld en bijna 3 van de 4 circuits volledig klaar, zonder ook maar 1 cent uit te geven aan microtransacties!

1,0
Ik weet dat het zonder microtransacties kan. Dan kost het alleen vrij veel tijd. Het is gewoon flauwe game, meeliftend op de Angry Birds hype.