Puzzle & Dragons Z (2013)

Alternatieve titel: PazuDora Z: Puzzle & Dragons Z

Nintendo 3DS
Puzzle / RPG

Ontwikkeld door GungHo
Uitgegeven door GungHo

Deze versie van Puzzle & Dragons is geoptimaliseerd voor de Nintendo 3DS, en bevat tal van nieuwe puzzels, monsters en steden om te verkennen. Het spel combineert elementen van de Pokémon games met Bejeweled. Ga samen met je getemde draak op avontuur in één van de vele dungeons of steden, verzamel prijzen door gevechten te winnen en gebruik deze om de verborgen krachten in je draken te laten ontwaken.

Een 3 uurtjes gespeeld en het is een leuk spel voor tussendoor, heeft een redelijk hoge productie-value, maar kan zijn mobile-gaming achtergrond als free-to-play niet ontloochenen. De battles zijn tot nu toe volledig zonder uitdaging, wat het taktische element tot nu een beetje overbodig maakt. Kan bijlange na niet tippen aan Puzzle Quest: CotWL.

Had hem zelf idd op pre-order maar net vanwege die reden toch gecancelled. Het lijkt me leuk maar heb al -tig soortgelijke games op iPhone, tablet en Steam. Dan geef ik die 30 euro liever aan iets anders.

Hij lijkt me toch wel leuk...
En het spel krijgt ook dikke voldoendes, en 3 tientjes vind ik echt niet veel..
morgen even op zoek naar dit spel.

't is zeker een leuk spel, maar verwacht gewoon geen uitdaging, en dan zul je niet teleurgesteld zijn.