Hatsune Miku: Project DIVA ƒ 2nd (2014)

Alternatieve titel: Hatsune Miku: Project DIVA F 2nd

PlayStation 3 / PlayStation Vita
Music

Ontwikkeld door Sega en Crypton
Uitgegeven door Sega

In deze ritmische game dien je op het juiste moment op het juiste teken te drukken, om zo het liedje tot een goed einde te brengen. Nieuw zijn onder meer de double scratch notes en sliding touchscreen notes in de Vita versie. De tracklist is opgemaakt uit nummers van onder meer livetune, Last Note en ELVN. Ook nummers uit voorgaande Miku games maken hun opwachting.

De eerste f had ik gekocht in het japanse origineel, spelen ging wel maar de menu's waren alles behalve duidelijk, natuurlijk . Deze lijkt niet veel anders dan de voorganger, maar omdat alles in het Engels is ligt de motivatie het te spelen hoger. Blijft een van de moeilijkere muziek-ritme spellen die er zijn, zelfs op normal is het alle hens aan dek om zelfs maar de basis te halen.

Na wat oefenen het ritme-spel op normal uitgespeeld en hier en daar een lied op hard en zelfs op extreme. Motiverend spelleke en een paar steen-goeie Japan pop-songs.

En nu ook op hard uitgespeeld, bij 3 liedjes wel paar bonus items ingeschakeld.
Nu zou platinum slechts een kwestie van grinden zijn, maar als ik zie wat nog alles moet "gekocht" en vrijgeschakeld moet worden schat ik dat grinden nog wel op 20 uur of zo, en dat zie ik vermoedelijk niet zitten.