World of Warcraft: The Burning Crusade (2007)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Vivendi

World of Warcraft: The Burning Crusade is de eerste uitbreiding voor de populaire MMORPG World of Warcraft. De uitbreiding voegt een hoop nieuwe opties toe aan het originele spel. Zo kun je nu tot level 70 geraken, zijn er twee nieuwe speelbare rassen beschikbaar en kunnen er een hoop nieuwe quests gedaan worden en voorwerpen gevonden worden. Daarnaast is er een nieuw beroep uit te oefenen: het Jewelcrafting en zijn er compleet nieuwe speelvelden en nieuwe dungeons voor experts om te bezoeken.

avatar van Zuzuu
Ik vind het beter dat combat lvl tot 70 gaat, want dat maakt het spel alleen maar langer en leuker.

avatar van Martijn
leuk tot lvl 70, daarna ging het voor mij toch snel vervelen. Steeds weer die rep verzamelen, steeds weer dezeflde instances, steeds weer dezeflde knopjes bashen. Arena gevechten waren wel erg leuk.

avatar van Spawn NL
Hmm ja ik had een stervende hekel aan levelen, toen ik eindelijk na veel gesleur en gebeuk lvl 60 werd kwam deze update uit en kon ik meteen door naar lvl 70 ik heb dit ook gehaald (met enige hulp van vele vrienden) en iedereen vertelde mij steeds dat dan de lol los zou barsten. Nou die lol viel behoorlijk tegen want de echte addicts waren al ruim 1 maand lvl 70 en hadden al de goede gear en ik dus niet. De arena battles waren inderdaad wel grappig maar dat is toch niet genoeg.
Het is eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde..;

avatar van martinstegenga
Uhh jaa 70 dit lvl 70 dat... Jaaa wtf, daar bestaat de hele uitbreiding niet uit Als fans van WoW (toch?) had ik niet alleen het idee van de uitbreiding op het gebied van de Leveling willen horen...
Mja times change en dat kan nu dus mooi

avatar van rpger
Ben nog maar eens overnieuw begonnen na de aanschaf van deze expansion, maar na een maand had ik er toch weer genoeg van. Nooit boven level 50 uitgekomen.

Relax
Ik heb helemaal niets met die Blood Elfs en Draenei's ...
Die lvl 70 Draeinei Shamans en lvl 70 Blood Elf Paladins hebben zelfs nog betere gear dan mij..
Ik vind dat echt van die gigantische nerds.

Dit spel viel wat tegen omdat mensen alleen door die 2 nieuwe rassen zich arrogant gingen gedragen, omdat ze trots waren geen leven te hebben en ze binnen 2 weken de BE's en Draenei's op lvl 70 hebben kunnen krijgen..

Applaus!

Relax schreef:
Ik heb helemaal niets met die Blood Elfs en Draenei's ...
Ik vind dat echt van die gigantische nerds.

Applaus!

Waarom geef je het dan nog steeds een 4.5?

Relax
Omdat ik mezelf flink heb kunnen vermaken met Arena, nieuwe gear verzamelen en de prachtige nieuwe dungeons.
Vooral Karazhan.

avatar van wiiplayer
0,5
nog zon een
wel leuker als de andere maar dan ook maar 1%tje
ook een 0.5***

Martijn schreef:
Arena gevechten waren wel erg leuk.

Jaaaa inderdaad, maar ik als healer vind er niet zoveel aan.
Als het eindelijk Woensdag is en ik mag mijn epicje uitkiezen.. dan twijfel ik altijd, zou ik de DPS doen of gewoon de healing ? sinds ik toch al zo goed ben in healen zonder epics.

Dus het twijfelen dat geeft mij een vervelend gevoel

Relax schreef:

Jaaaa inderdaad, maar ik als healer vind er niet zoveel aan.

Dus het twijfelen dat geeft mij een vervelend gevoel

Als je nu dikke healing gear hebt, word je main healer, krijg je voordelen, mag je dps gear gaan uitzoeken, teminste zo gaat dat bij mij in de guild maar ik ben dan ook class leader

Relax
Ik ben altijd al Mainhealer geweest.

avatar van Martijn
ga dan voor de healing gear, word je healing weer beter.

Relax
Maar kijk, ik vind healen saai had ik maar nooit een Paladin gemaakt hehe

avatar van Martijn
Oh dus naast saai ook nog is de meest gehaatte class (voor de horde dan) ook!

Martijn schreef:
Oh dus naast saai ook nog is de meest gehaatte class (voor de horde dan) ook!

Horde heeft sinds tbc ook Paladins.

avatar van Martijn
Owhja, dat had ik alweer verdrongen. Bloodelfs paladins, het moet niet veel gekker worden.

Maar weet niet of de alliance ook een hekel had aan horde paladins.

Vandernagel
Een half jaartje deze expansion gespeeld. Het levelen was supergemakkelijk door het volgen van quests, terwijl grinden veel minder opleverde. Ik blijf toch mijn chars, vooral mijn druide missen, maar aan alles komt een eind. Maar die Draenei Shaman was moeilijk te levelen zeg. En zonder de hulp van anderen.

Maar uiteindelijk was het gewoon meer van hetzelfde. Ondertussen gaat de wereld verder en blijft WoW niets meer dan een spel. Voor mij over en uit voor altijd. Te boring. Als ze meer aan het verhaal hadden gedaan, dan was ik gebleven maar uiteindelijk blijft het toch PvP actie (andere servers deden mij weinig).

4,0 sterren

avatar van UndahCovah
Ik kan hier heel uitgebreid op ingaan maar ik houd het kort:

-Goede dingen: arena-pvp mogelijkheid. uitgebreide questing mogelijkheden. Nieuwe dungeons, level cap naar 70, flying mounts.
-Slechte dingen: De lore, het hele Warcraft verhaal word in BC nog verder de grond in geboord. Dat is ernstig en blijft pijn doen als je dit spel speelt.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Loos gescheld en reacties verwijderd.

avatar van rpger
BoordAppel schreef:
Loos gescheld en reacties verwijderd.

Daar hoopte ik al op, dat taalgebruik kon echt niet.

avatar van Martijn
En die stem eigenlij ook niet want hij had hem niet eens gespeeld

Legan
Grafisch natuurlijk wat verouderd maar wat vooral tegenviel was dat er eigenlijk niets nieuws in zat. Eéntonig en om vooruit te komen moet je er IMO teveel tijd aan besteden. Maar al met al geen slechte uitbreiding.

avatar van Prof-dawngamer
een vraagske als je zo een kraskaart koopt om 2 maande te spele moet je dan ook per maand betalen??? stuurt ge me alstublief een mailke???

avatar van Prof-dawngamer
Prof-dawngamer schreef:

avatar van Jim Carrey
Wel een aardig spel eerlijk gezegd had ik er veel en veel minder van verwacht maar bleek uiteindelijk toch nog een hele Vermakelijke en Goede Game te zijn om te spelen als je het mij vraagt.

3.5*

Jim Carrey schreef:

3.5*

Je weet van te voren toch al wat je kunt verwachten?

een van de beste online games dat ik ooit heb gespeeld! prachtige graphics, makkelijke gameplay en coole gadgets. wat wil je nog meer ?

Akron777
De eerste WoW-expansie. Het biedt op zich vrij leuke extra's aan. Een gehele nieuwe wereld die letterlijk op instorten staat, waar bergen kunnen vliegen (en de spelers ook). De verhalen achter het spel zijn ook weer vrij interessant. Met een aantal mooie end-game raids en al erin. Lekker doorvechten tot level 70, en dan hup op de flying mount. Twee mooie nieuwe rassen: Draenei en Blood Elf. En nog meer interessante dingen.

avatar van Jim Carrey
Spawn NL schreef:

Je weet van te voren toch al wat je kunt verwachten?

Nee, niet echt omdat ik een paar mensen ken die helemaal ''verslaafd'' zijn aan dit spel en er zijn er die er niks aan vinden. Ook had ik deel 1 nog niet gespeeld.. Maar ik heb deze spellen dan ook niet zelf thuis.