menu

Half-Life 2: Episode Two (2007)

mijn stem
4,22 (148)
148 stemmen

Macintosh / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action
single player

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

Deze tweede episode gaat verder waar Half-Life 2: Episode One is opgehouden, en dat is op de trein waarmee je City 17 uitrijdt. Doordat de Citadel is ontploft, is er niet veel meer over van City 17. Daarom speelt het grootste gedeelte van deze episode zich af in de bossen van City 17. Ook zal er een nieuwe vijand in dit deel zitten en een nieuw wapen en een nieuwe uitvoering van de 'buggy' uit Half-Life 2. Je zult ook wat meer te weten komen over de mysterieuze G-man.

TRAILER

https://www.youtube.com/watch?v=n0l5N6Exjz0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van bvonk
5,0
Inderdaad, nog steeds geen releas datum voor EP3. Dit is wat er de afgelopen jaren naar buiten is gekomen bij Valve. Ze zijn er dus nog wel mee bezig.

May 9th, 2011: "We went through the episodes phase, and now we’re going towards shorter and even shorter cycles," Newell said in an interview published in Develop magazine. "For me, ‘entertainment as a service’ is a clear distillation of the episodic content model," he added. Here's the entire interview.
October 21st, 2010: Gabe Newell says in an IGN interview that it's always hard to predict where Valve's direction of development will go next. He said, "As I'm reminded of on an almost daily basis, we seemed to be really excited about that episodic thing with [Half-Life 2] Episode One and Episode Two, and then we've gone completely radio silent subsequently. Sometimes it's even dangerous for us to predict what we'll do next." Read more at the bottom of this page.
August 5th, 2010: "We hate to make you wait. But we have no announcements regarding Mr. Freeman or his ongoing adventures at this time", said Doug Lombardi. Noted in this CVG feature.
August 12th, 2009: Gabe Newell explains in a SteamCast podcast interview that he has nothing to discuss of Ep3 for the time being. He says right now the company is in an experimental stage (of release rhythms) of game development. Still no ETA for Episode 3.

bron Valve forum

avatar van LimeLou
5,0
Ach ja, de geheimzinnigheid rond het maken van Episode 3 maakt me wel benieuwder naar die game. Het is in ieder geval niet zo'n verklaring van: 'Ja, laten we maar een gamepje in elkaar knutselen.'

avatar van JustMike
dr channard schreef:
Ja inderdaad, vind ik wel grappig van Valve.

'Oei Episode 3 moet nog komen? De gamers zitten te wachten :S'
'Nou, dan maken we toch lekker nog een Portal game.'

woohoo, portal 2 rules en deze lijkt me denk ik leuker dan het spel zelf...

kiriyama
JustMike schreef:
(quote)

woohoo, portal 2 rules en deze lijkt me denk ik leuker dan het spel zelf...


Dat lijkt zo, maar is het toch niet.

avatar van Brains
4,0
Half-Life 2 valt niet met een enkele episode te overtreffen. Ik ga hier dit weekend aan beginnen, na een lange pauze - maar ik heb nu eindelijk de orange box weer terug.

avatar van Spock
3,5
Zo, Episode 2 is eindelijk ook uit. Ik zou bijna zeggen gelukkig, want het was een behoorlijke moeizame zit. Het begint allemaal heel leuk en veelbelovend, maar zakt direct daarna in wanneer je twee levels onder de grond moet zien door te brengen. Die levels zijn simpelweg vreselijk te noemen. Ze zijn saai, en de vijanden zijn irritant. Voeg daar nog dat eindeloze stuk aan toe waarbij je de vortigaunt met Alyx moet zien te verdedigen van hordes beestjes en je hebt het meest verschrikkelijke HL2 level. Het spel wordt leuk wanneer je eindelijk de auto in stapt, maar voordat je zover bent moet je eerst door allerlei kamertjes en radioactieve smurrie heen zien te worstelen. Dat is met vlagen leuk, maar er zitten toch ook echt van die frustrerende stukken in. Het voertuiglevel is leuk, en daarmee bedoel ik eigenlijk het hele stuk van de brug aan het begin tot en met de raketbasis. Daarna maakt het spel misschien wel de grootste fouten. Het erop volgende level is minder interessant, maar nog steeds aardig te doen. Het grote dieptepunt is toch wel het slagveld aan het eind. Hoe mooi het ook is bedacht, het werkt niet. De auto rijdt onbeschrijflijk moeizaam, mede door de slechte besturing zoals in de discussie hierboven ruim aan bod is geweest. De vijanden zijn ongelooflijk irritant, en de manier waarop je deze "stand" houd is in een woord vreselijk te noemen.

avatar van davidov
5,0
Klinkt alsof elke (kleine) uitdaging irrtiant is....
Ik vond ze juist aangenaam verrassend anders, en ik hou van een uitdaging.... goed te doen overigens zelfs op "hard" of whatevertheycallit

avatar van Spock
3,5
Een uitdaging zou ik het niet kunnen noemen, want echt veel moeite had ik er niet mee. Dat is ook de reden waarom zulke "uitdagingen" langdradig worden en verliezen aan originaliteit.

avatar van dr channard
4,0
Heb de game nog een keer uitgespeeld en ik blijf erbij dat dit de volle vier sterren verdient.
Waar ik me kan vinden bij de uitleg van Spock zijn inderdaad de eerste levels. Eigenlijk wel grappig , telkens als ik dit spel speel ben ik langer bezig aan de mijn/insect levels , dan aan de meerdere levels erna in het bos.

Het begint dus inderdaad een beetje moeizaam. Eerst heb je dat fantastische uitzicht en die spectaculaire omgeving, maar dan wil Valve nog eventjes dat je wacht om daar wat Combine en ander tuig op te ruimen. Dus sturen ze je meteen de mijnen in. Ik vond juist dat deel met die Antlions het beste stuk van die eerste levels. Ik vind dat altijd zo spannend met hoeveel ze nu gaan komen en uit welke grot Ook de interactie tussen die twee mannen is geinig.

Maar daarna begint het spel en geef ik de volle opwaardering, vooral wanneer je de auto bemachtigt. Level na level valt er niets tegen en het finalegevecht is in mijn ogen enorm spectaculair. Eén ding is zeker, dit is wel een harde Half-life game dankzij die vreselijke (in de positieve zin van het woord) Hunters.

avatar van Brains
4,0
Beter dan Episode 1, maar zoals verwacht minder dan Half-Life 2 zelf. De omgevingen zijn weer wat gevarieerder en erg sfeervol. Level design is weer erg sterk, met weer nieuwe minipuzzles. Het einde is echt meesterlijk en nu voel ik mee met de mensen die al jaren op Episode 3 wachten.

En die Hunters zijn inderdaad vreselijk vervelend en maken het einde flink uitdagend. Niks mis met wat uitdaging maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet een tikkeltje gefrustreerd achter het stuur zat aan het einde met die striders..

kiriyama
Haha ja. Het is maar goed dat je op ieder moment kan saven in dit spel. Enkel met checkpoints had het erg vervelend kunnen worden.

avatar van solidKevin
4,5
Ben maar eens begonnen aan Episode 2. Ben nu bij het tweede level ofzo.

avatar van solidKevin
4,5
Zojuist uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik Episode 2 leuker vond dan HL2 zelf. Vooral dat einde . Ook trouwens wel leuk om dat schip van Aperture Science te zien en dat het een rol gaat spelen in de volgende HL game. Ik denk zelfs dat ik dat schip heb gezien in Portal 2.

Als HL net zo goed was als deze episode had ik het veel leuker gevonden maar deze verdient zeker wel een 4,5*. Ben zeker wel benieuwd naar de volgende. Nou maar hopen dat het niet nog eens 5 jaar gaat duren .

avatar van Brains
4,0
solidKevin schreef:
dat schip van Aperture Science te zien en dat het een rol gaat spelen in de volgende HL game. Ik denk zelfs dat ik dat schip heb gezien in Portal 2.

Nee, in Portal 2 kan je alleen in de haven van Aperture Science een reddingsboei zien met daarop de naam van het betreffende schip.

avatar van solidKevin
4,5
Nou ja genoeg reden om te bedenken dat delen van HL en Portal worden samengevoegd in de volgende game . Dat zou ik zeker niet erg vinden.

avatar van LimeLou
5,0
Tof dat je er zo van genoot

avatar van Sh0cK
5,0
Belachelijk toch, dat een game van 2007 er zo'n beetje beter uitziet en minder van je PC vraagt dan de gemiddelde game van 2012.
Echt een pareltje dit.

avatar van dr channard
4,0
Waar blijft die EP 3 ?

avatar van bro
5,0
bro
Damn, episode 2 is makkelijk twee keer beter dan het half-life 2 en drie keer zo goed als episode 1.
Betere immersie, beter leveldesign, betere personages, betere vijanden. I dunno, zo een beetje alles beter.

avatar van solidKevin
4,5
Dat gevoel had ik dus ook toen ik Episode 2 ging spelen.

avatar van Aazhyd
4,0
Duidelijk een stuk beter dan Episode One. Meer variatie, meer leuke actie. Ik had ook het idee dat deze veel langer duurde dan E1.

avatar van Delloo
4,5
Erg goed. Vooral het laatste stuk met de bomauto's. Jammer dat er nog steeds geen Episode 3 is. Als die ooit nog komt...

avatar van The_CrY
5,0
Half-Life 2: Episode Two is wat mij betreft de beste van de twee episodes. Meer vijanden, meer gevarieerdere omgevingen, meer gevarieerde missies, meer drama, meer feels, meer.. eh.. betere graphics. Wandelen door het koninkrijk der Antlions; ontdekken dat de Vortigaunts niet alleen zeer bekwame vechters zijn, maar ook dat ze talent hebben als comic relief; ondervinden dat de ware gevaren van de Combine nog ontdekt moesten worden; prepare for unforeseen consequences...

'Nuff said. Elke stap die je zet in Episode Two is memorabel, maar vooral de finale.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.