The Novelist (2013)

Macintosh / PC

Ontwikkeld door Orthogonal
Uitgegeven door Orthogonal

In The Novelist staat één vraag centraal: Kan jij je droom najagen ten koste van anderen? Dat is het dilemma waar Dan Kaplan mee te maken heeft, een romanschrijver die alle moeite heeft met het schrijven van zijn nieuwe boek, maar ook zijn rol als echtgenoot en vader moet vertolken. Voor de rust is de familie Kaplan gedurende zomer afgereisd naar een prachtige villa aan de kust, waar ze niets vermoedend het huis delen met een mysterieuze geest die dwaalt door hun herinneringen en gedachtes, en gaandeweg hun keuzes zal beïnvloeden.

avatar van threeohthree

The Novelist is een erg minimalistisch sfeerwerkje dat veel weg heeft van Gone Home, maar ook het concept van Dear Esther is niet ver weg. Deze is helaas wel niet iets minder dan die titels, maar absoluut de moeite waard voor de fans van dergelijke games.

threeohthree, bedoel je dat hij net iets minder is dan die titels of dat hij beter is?

On-topic: Leuke trailer, ziet er leuk uit. In mijn vakantie kijken of ik er misschien wat tijd voor vrij kan maken!

avatar van threeohthree
The Novelist is iets minder, maar dat heeft voornamelijk met de uitwerking te maken dan met het concept, wat gewoon erg uniek is. Uitwerking is overigens erg leuk gedaan, maar op zichzelf iets te repetitief om baanbrekend te zijn.

Verder gewoon erg interessant, want keiharde keuzes komen aan bod. Maar mocht je hem nog willen spelen, hij heeft op het moment 25% korting vanwege de Steamsales.