Ultimate Spider-Man (2005)

PC / PlayStation 2 / Nintendo GameCube / Xbox

Ontwikkeld door Treyarch en Beenox
Uitgegeven door Activision

Venom is een uitvinding van de vader van Peter Parker (alias Spider-Man) en diens vriend Edward Brock. Hij neemt het lichaam van laatstgenoemde over en maakt een puinhoop van de straten van New York. Ook kopieert Venom Spider-Man's krachten, waardoor het nog moeilijker wordt hem te verslaan. Het is niet alleen mogenlijk om met Spider-Man te spelen, maar ook met Venom.

avatar van Bart Tönjann
Best een leuk spel.
De Cell shaded graphics waren leuk, en de strip achtige filmpjes ook. Als Venom spelen was aardig, maar niet echt meeslepend. Maar wel leuk. Nu het grote dieptepunt: Kort. Erg kort. Ik wist het in 2 uur uit te spelen!! Maar die 2 uur waren wel erg vermakelijk... maar het blijft te kort. Gelukkig voor een lage prijs aan weten te schaffen.

Ultimate Spider-Man heeft mij op een aantal aspecten positief verrast en dit is sowieso de beste Spider-Man-game die er de afgelopen jaren is verschenen! De graphics doen je sterk laten vermoeden dat je in een strip bent aan het spelen, maar de plaatjes bewegen natuurlijk.
Qua gameplay is er weinig veranderd, alleen zijn de graphics stukken beter, want die doen je denken aan de stripverhalen van Spider-Man...
Cijfer: 3,5/5!

Game_Kaza
Wat in deze game is verbeterd is zijn de mogelijkheden en dat het op de strips is gebaseerd. Je kunt door de hele steden de held uithangen en er is altijd wel ergens wat onheil dat je kunt besreiden. Ook racen, vechten en andere uitdagingen zijn te vinden. Daarnaast heb je ook het verhaal nattuurlijk dat net iets moeilijker is als de rest en ook is Venom speelbaar. Heeft er erg leuk aan gedaan. Wat ik wel zwaar irritant vind is de besturing. Hoe je 2 webben moet gebruiken lukt steeds niet.

3 - 3,5 sterren.

avatar van BlackskullB
Erg leuke game, vond het vooral leuk om als Venom te spelen, is altijd al mn lievelingscharacter geweets in de Spider-Man Animé.
Heerlijk om zo monsterlijk hoog te kunnen springen en menjes kilometers ver weg te kunnen slingeren. Geeft mijn een gevoel van vrijheid in dat spel om te kunnen doen en laten wat ik wil, als je het eenmaal hebt uitgespeeld, wat inderdaad wel erg kort is, maar vermakelijk, kan je toch lekker doen wat je wilt, zonder dat je word gehinderd door een story mission ofzo. Ja, zeker weten een 4*

avatar van ps3me
Erg leuk spel met zoals gezegt veel mogelijkheden.

Grapisch ging het de andere kant op in een strip stijl, wat overigens erg goed is uitgepakt voor het spel. Mensen wilde het meteen zien... dus ook kopen. Ik vin dde meeste spider-man games altijd wel leuk, deze bijvoorbeeld is erg leuk.

toch vond ik het grote minpunt dat je niet met de characters die je zogenaamd "unlocked" had kon spelen (venom uitgezonderd dan)

Ben nu deze aan het doen, wilde een game op de pc gamen...maar als de pc wat overbelast word crashed die meteen. (maarja, daarom had ik ook een nieuwe gehaald ..alleen jamer als er een fabrieksfout inzit..maar de oude pc hier is echt zielig te noemen voor dat oud beestje )
Daarom maar weer even op de XBOX.

Terug naar de game, allemaal leuk gedaan en alweer de cartoony style die het hem doen. erg fris allemaal, de wereld is super open..jammer om dan te horen dat je er zo doorheen bent. maar wat wel een irritatiepunt is, dat vind ik de besturing.
Probeer te racen tegen iemand van fantastic 4, maar wat een drama als het ineens heel snel moet..begint spidey te zwabberen, knalt tegen elk gebouw op en om dat allemaal goed op te vangen krijg je ook nog een flink pijn ervan aan je linkerduim..maarja de slechte dingen kunnen niet tegen de goede dingen op, alleen is een tandje hoger in de game pijnlijk.

(even wat veranderd in mijn bericht, had het net even verkeerd om geschreven )

avatar van LimeLou
Gelukkig vind je 'm zo leuk Zo ver ik mij kan herrineren was het een leuk spelletje, maar soms ook frustrerend.

Het is ook een hele leuke game Sem, alleen dacht ik, dat ik al moest stoppen bij de battle met Rhino. Wat een hardlap missie was dat, wilde lekker vaart maken met de game..maar net vanaf half 10 tot net een kwartier geleden erover zitten doen en knokken wat ik waard was...heb wel even genoeg gegamed voor vandaag.
Nadat ik het gehaald had was ik aan het trillen als een rietje..

Las net in een walktrough dat ik de game bijna heb uitgespeeld..maar ik zit moervast in Bossbattle. Als een walktrough me niet verder kan helpen, dan houdt het op. Ga niet door frustratie de fijne ervaring van de game verklooien..dus een welverdiende voldoende..3,0*!!

(gelijk een game die ik nooit meer aanraak )

avatar van LimeLou
Afschuwelijk is dat he. Had ik ook met Final Fantasy X na 70 uur gamen (op zo'n 90 procent)

Ja soms is het zuur, kom je eindelijk ver..krijg je hem alsnog niet uitgespeeld. Maar dat van jou is toch wat zuurder..op 90% komen en dan moeten afhaken. (denk dat de game alle hoeken heeft gezien bij jou thuis. )

Ikzelf zat op iets meer dan 6 uur..Gamelord = Slo-mo gamer.

avatar van LimeLou
Maakt niet uit . Ik game de laatste tijd ook sloom. Als een game mij ook niet weet te boeien, speel ik niet verder. Zonde van het geld is dat vaak wel.