Subwar 2050 (1993)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / PC
Simulation

Ontwikkeld door Particle Systems
Uitgegeven door MicroProse

Halverwege de 21ste eeuw vindt transport plaats onder de zeespiegel. Grondstoffen worden op de bodem van de oceaan gewonnen. Welvaart gaat vaak gepaard met jaloezie en onvrede. De rivalen bespieden elkaar en belemmeren het werk van hun tegenstanders. Als onafhankelijk onderzeebootvechter ben je te huur voor klusjes om kwaadwillenden uit te schakelen. Er zijn allerhande missies te aanvaarden die onderling weer uit verschillende opdrachten bestaan. Zo kan het doel zijn om een mijnbouwmaatschappij te beschermen tegen saboteurs, maar wordt er eveneens verwacht dat de energiecentrale van dezelfde maatschappij wordt opgeblazen.