Diablo III: Reaper of Souls (2014)

Alternatieve titel: Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition

PC / Macintosh / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Na Diablo's nederlaag, herstelt Tyrael de Black Soulstone, die de essentie van alle zeven grote kwaden bevat. Wetende dat het te gevaarlijk is om in handen te leggen van stervelingen of engelen, nemen hij en vier Horadrim de Black Soulstone terug naar Sanctuary en proberen het op te sluiten, zodat het nooit kan worden gevonden. De groep wordt echter overvallen door Malthael, voormalig Archangel of Wisdom en lid van de Angiris Council, die twintig jaar eerder, na de vernietiging van de Worldstone, verdwenen. Hij noemt zichzelf nu de "Angel of Death". Malthael doodt drie van de Horadrim, verwond Tyrael en steelt de Black Soulstone om het Eternal Coflict (de oorlog tussen Hemel en Hel) voor eens en voor altijd te beëindigen, door de mensheid, die Malthael als demonen ziet, te vernietigen.

avatar van N811
vandaag verkrijgbaar

avatar van Thorak
Tja, gelijk weer verslaafd....

avatar van dave
Heb er nu toch weeral een heel aantal uren aan besteed en moet zeggen dat deze uitbreiding meer stimulans geeft om te blijven spelen na level 70. Je moet niet meer steeds opnieuw dezelfde zones grinden om aan goede gear te komen, maar kan nu zogenaamde 'Nephalem Rifts' openen of 'Bounties' beginnen. 'Bounties' geven je sleutels die nodig zijn om de Rifts te openen, terwijl Rifts je met 'Blood Shards' belonen, die ingewisseld kunnen worden voor Unidentified Gear. Er zit meer variatie in de endgame en het voelt natuurlijk veel beter aan om zelf je gear te verzamelen in plaats van deze simpelweg aan te schaffen via het Auction House. Blizzard heeft wat dat betreft toch een goede beslissing genomen.

De Campaign zelf valt wel mee. Ik heb het verhaal nooit echt bijzonder gevonden in deze reeks en dat veranderd hier niet. Malthael is wel een behoorlijk imponerende antagonist, maar als het puntje bij paaltje komt is hij niet meer of minder dan een iets sterkere NPC die meer kans geeft op een Legendary. De boss fights op zich zijn wel uitdagend. Ben trouwens begonnen op Torment I en geëindigd op Expert.

Met de crusader heb ik nog niet gespeeld, maar deze ziet er wel leuk uit.

Is deze expansion €40 waard? Met moeite, maar het voelt voorlopig niet aan als een Rip-Off.

3.50

avatar van Thorak
Ik heb zelf Diablo 3 een behoorlijke tijd links laten liggen omdat het me zo vreselijk tegen viel. Diablo 2 heb ik letterlijk grijs gespeeld tot jaren na de release, maar deel 3 was het gewoon niet helemaal. Nu met de expansion weer gaan spelen en weet dus niet wat er voor die tijd al veranderd was door patches, maar ik vind het nu wél goed te doen! Ik weet alleen dus niet of het de expansion is of de patches die hier voor verantwoordelijk zijn.

het gezeik over de Auction House is me altijd ietwat vreemd geweest, je hebt nooit gebruik er van móéten maken, je kón er gebruik van maken! Ik heb het niet gebruikt en heb me er dus ook nooit aan gestoord.

avatar van bvonk
Ben begonnen met deel 3 toen ik die voor een mooi prijsje kon kopen. Heb de eerste 2 delen nooit een echte kans gegeven want trok me niet echt aan. Heb me wel vermaakt met deel 3 en zie dat er nu ook dingen anders zijn nu deze uitbreiding er is en bevalt goed. Vind het wel veel geld voor een uitbreiding dus wacht gewoon weer dat de prijs wat gezakt is, ook weer is nu te mooi om weer uren achter de pc te zitten .

avatar van Thorak
Heeft iemand de 'Wings of Valor' en de spectral hound inmiddels al? Ik voel me daarmee toch redelijk in de zeik genomen door Blizzard!

Da's een goeie vraag. Heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Helaas ook niet echt veel met deze Reaper of Souls gespeeld tot nog toe. Ben momenteel in early access voor de Elder Scrolls online en dat slorpt het meeste van mijn tijd op.

Het gezeik over de auction house heb ik maar half-half meegekregen eigenlijk. Ik zat er ook niet echt mee aangezien ik het gewoon volledig negeerde en niet gebruikte. Maar ik moet wel zeggen dat de loot 2.0 patch (of hoe het ook mogen heten) het spel wel een hoop interessanter is wat loot betreft. En de adventure mode met die Nefilim Portals heb ik heel even gezien bij een vriendin van me en zag er leuk uit - een stuk leuker om willekeurig van zone naar zone te gaan ipv steeds weer de storyline te moeten volgen. Dat heb je na een keertje of 2 echt wel gehad vind ik.