Putty Squad (1994)

Commodore Amiga / Super NES

Ontwikkeld door System 3
Uitgegeven door Ocean

De gemene magiërs zijn Putty Land binnen gevallen, en hebben je vrienden ontvoerd. Het is aan jou om de stad van de magiërs, Klud genaamd, te bereiken om je vrienden te bevrijden. Je neemt de controle over een blauwe blob. Er zijn diverse manieren om je voort te bewegen. Zo kun je zijwaarts bewegen, jezelf uitrekken om te klimmen of jezelf plat drukken om voorwerpen op te pakken. Ook kun je van vorm veranderen om vijanden aan te vallen en jezelf opblazen om kortstondig te zweven.

Amiga versie zou ergens in 1994 moeten uitkomen maar is uiteindelijk pas in 2013 uitgebracht: System 3 | Season's Greetings from System 3 to all of the Amiga Community...A Christmas Gift - system3.com

Echt een triple A game voor de Amiga 1200. Normaliter speel ik alleen even de 1e 5 tot 6 levels en dan heb ik het wel weer even gezien. Maar afgelopen weekend echt even mijn tanden erin gezet en ik heb het volgens mij bijna uitgespeeld. In 1 run uitspelen met slechts 3 levens is echter niet te doen, gelukkig krijg je na elke voltooide level een password voor de volgende level en zodoende kom je wel steeds verder.

Ik heb ook de harddisk versie, maar nu speel ik het vanaf floppy wat ik een geweldige ervaring blijf vinden, zelfs voor het eerst diskette 2 (van 2) moeten gebruiken van mijn limited fysieke Amiga editie. Prachtig