Hearthstone: Heroes of Warcraft (2014)

Apple iOS / Macintosh / Mobile / PC
Card
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Hearthstone is een free-to-play collectible card game welke zich afspeelt in het Warcraft universum. Spelers kunnen kiezen uit negen verschillende Warcraft helden en hun aanpasbare decks. Gebruik spreuken, wapens en personages om je tegenstander te verslaan. Elk speeldeck komt met eigen unieke kaarten.

avatar van Dragonslayer
Hmm.. Ik denk dat ik toch liever bij MTG blijf. Wat in hearthstone wel beter is is het betere mana-systeem. (niet meer van die potjes die je verliest alleen omdat je toevallig geen landkaartjes trekt in de eerste beurten).

Maar ik baal er echt heel erg van dat ik het gevoel heb geen kans te krijgen aan de slag te gaan om een deugend deck te bouwen. Als ik multiplayer wil doen krijg kom ik bijna altijd alleen maar mensen tegen die hun deck al volgestopt hebben met expert-kaarten (waarvan enkele extreem overpowered). Om die zelf te unlocken moet je voor 100 coins een pakje van 5 kaarten kopen waar 5 random kaarten inzitten. Bovendien duurt het verdienen van die coins vreselijk lang.

Bij MTG kun je alles simpel unlocken in de campaign. (ook al was dat een saaie grind)

De arena mode is dan wel weer superleuk! Echt dood dood doodzonde dat je daar 150 coins voor moet betalen. Als dat er niet was geweest (en de rewards hetzelfde bleven) was ik waarschijnlijk wel verder gegaan met dit spel.

avatar van TonyTHorror
Sinner schreef:

Nee. Dat is dus wel degelijke de correcte gedachtengang.

Nee. Dat is het dus niet.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is (begrijpend lezen), ik zeg dat een groot(!) gedeelte van de spelers daar het geduld niet voor heeft en dus WEL betaald ipv speelt, dat is gewoon zo. Je denkt toch niet dat Blizzard een goed doel is? Kunnen jij een Aazhyd dat wel leuk hebben gedaan (en ik ook), betekent nog niet dat het voor iedereen zo geldt. In LoL kun je ook je champions bij elkaar spelen. Ben je wel een paar jaar verder en ligt je sociale leven plat, maar het kan jongens, het kan!!