The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (2013)

Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Nintendo

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds gaat verder waar het verhaal van The Legend of Zelda: A Link to the Past uit 1992 voor de Super NES ophield, met een nieuw avontuur in het koninkrijk Hyrule. De 3D-beelden van Nintendo 3DS brengen een nieuwe laag aan diepgang naar de spelwereld en laten je als nooit tevoren hoogteverschillen waarnemen tijdens het verkennen van de wereld en haar kerkers. Ook kan Link nu over muren bewegen, alsof hij een levende tekening is, waardoor nog een extra dimensie wordt toegevoegd, met bijkomende nieuwe soorten puzzels.

Voor Nintendo liefhebbers wordt dit samen met Super Mario World 3D het Sinterklaas- en Kerst cadeau om te geven of te krijgen. Vandaag stromen de reviews op het net binnen en deze nieuwe Zelda wordt menig maal bestempeld als 1 van de beste Zelda adventures to date, vooral te danken aan de innovatieve gameplay. Het zijn mooie tijden

Hier 1 aardige video review voor een goed beeld: Review - IGN Game Reviews - IGN Video

Niet kijken voor lichte spoilers die, als je bekend bent met de serie, nooit echte spoilers kunnen zijn

Ja, krijgt mooie reviews, maar geen extreme hoogvlieger, op metacritic begint het vaak een beetje hoger, de initiele reviewers leven meestal op een hype. Maar uiteindelijk schat ik dat deze gaat eindigen op een nog steeds stevige 88%.

Voor wie het nog niet wist: er is een special limited edition 3DS XL uit van en met Link Between Worlds. Schaf hem hier aan:

bol.com | Nintendo 3DS XL Zelda + The Legend of Zelda: A Link Between Worlds - Limited...

avatar van Nomak
Ja, maar bij die 3DS XL krijg je dat spel niet erbij. Wel om te downloaden of zoiets. Wat een bullshit, ik dacht er wel aan om dit te kopen, maar dan wil ik wel een fysiek exemplaar van het spel hebben.

Een fysiek exemplaar zou aardig zijn ja, maar die 3DS XL is zo bruut, daar weegt zo een fysiek exemplaar niet tegenop. Ik ga ervoor!

Hier nog een nieuwe trailer trouwens:

YouTube - Nintendo 3DS - The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Accolades Trailer

hij is heel erg mooi ja, ik zou hem ook wel willen!
maar ja ik heb de grijze al..

Ziet er geweldig uit. Probleem is dat ik geen 3DS heb, en ik geen 3DS ga halen voor een spel. In de trailer wordt deze Zelda het beste genoemd in 10 jaar... beter dan OoT? Schroeft het verwachtingsniveau natuurlijk wel naar een hoogte wat nooit gehaald kan worden.

spelfreak
Ocarina of Time is 15 jaar geleden..... Op voorrand mijn excuses als ik je oud laat voelen

avatar van Onderhond
Eternal Thug schreef:

Goedkoop 2DSje dan? Er zijn het afgelopen jaar genoeg geweldige spellen op uitgekomen om zo'n aankoop te rechtvaardigen.

spelfreak schreef:

Typefout, bedoelde 20 jaar.

Yes! Vandaag heb ik deze in mijn schoen gekregen van de lieve goede Sint. Straks na het eten meteen spelen

Yes! Dit is heel goed

Eerste indrukken: in de reviews las ik dat de grafische style te wensen overliet. Ik ben juist onder de indruk. Niet qua details, maar meer in totaliteit qua look and feel: je voelt het magische zonnetje in huis. De trailers lieten verder al zien dat er veel te doen is met 3D, puzzels en vijanden, en de weg naar de eerste tempel en de tempel zelf bevestigen dit meteen. Dit is origineel en verfrissend en het oplossen van enkele puzzels gaven me nu al trots. En dan een spoiler: in de eerste tempel (met sfeervolle muziek) krijg je de mogelijkheid om jezelf in muren te verplaatsen en dat is zo ongelofelijk gaaf, ik was weer een blij kind.

Wordt vervolgd.

de zon schijnt hier nu ook...
maar ik haal hem waarschijnlijk vanmiddag ook, ik wil ook weer dat Zelda gevoel ervaren!
in bepaalde landen kreeg je er een schat kistje bij, dat zal hier niet het geval zijn zeker?

Ik heb hem ! en het is geweldig...
even verder spelen

Sinterklaas heeft er bij mij geen schatkistje bij gegeven. Misschien zit het kistje wel bij de Special Edition 3DS XL van dit spel. Die heb ik helaas niet gekregen

Het is moeilijk te stoppen met dit spel. Dit is blijdschap ten top. Ik ben nu net door de derde tempel heen, en op weg naar The Mastersword. De tempels zijn compact, sfeervol en origineel. Ik liep er over het algemeen makkelijk doorheen, maar kwam al wel enkele puzzels tegen waar ik even goed moest zoeken en na moest denken, en een combinatie van vijanden waardoor de eerste game overs ook alweer een feit zijn. Het nieuwe itemsysteem is daarbij geweldig. Puzzels zijn op verschillende manieren op te lossen, vijanden op verschillende manieren te verslaan. Het gevoel dat een tempel om een bepaald item draait is weg, en dat levert veel vrijheid op. Gaaf ook dat je op die manier al bijna door de hele wereld map kan lopen en zo alvast een preview kan krijgen van wat je te wachten staat. Toen ik even een crusade door de bergen maakte kwam ik al pittige stukken tegen waar ik regelmatig dood ben gegaan. Het werd helemaal tof toen ik in de bergen zat. Daar komt het gevoel van diepte en ruimte pas echt goed tot recht. Voor mij werkt het uitstekend dat het lineaire verloop van de voorgaande Zelda spellen is losgelaten en ik heb begrepen dat deze vrijheid later in het spel alleen nog maar groter wordt. Ook leuk trouwens zijn de mini treasure tempels met uitdagende hindernissen die leiden tot een forse beloning. En de eerste minigame die ik tegen ben gekomen mag er ook wezen: hysterische Cuckoos ontwijken

Morgen weer verder!

De zon in Hyrule is niet meer

laat me raden er is een maan verschenen die dreigt neer te storten op aarde.

Leuk dat je dat zegt, want je hebt vast wel Majora's Mask zien hangen in je huisje? Kans is ook groot dat Majora's Mask geremaked gaat worden op de 3DS. Er is veel vraag naar. Er is een Facebook pagina met meer dan 25.000 leden, 5 keer zoveel als de Link Between Worlds pagina, en toen de vraag een keer werd gesteld aan de Producer van de Zelda games, werd er gezegd dat je aan het einde van Link Between Worlds ook nog een aanwijzing krijgt voor het antwoord. Zou mooi zijn, want Ocarina of Time op de 3DS was al geweldig, en Majora's Mask blijft 1 van de meest originele Zelda verhalen hebben.

avatar van 3bdelilah
Geerard schreef:

Had 'm 300x liever op de U gezien, ik neem aan een heel groot deel van de mensen ook. Maar het wordt sowieso 3DS ja, de engine daarvoor (OoT 3D) bestaat immers al.

On: heb helaas nog geen 3DS, nooit echt behoefte voor gehad, maar het kriebelt nu toch wel een beetje. Vooral dat ie backward compatible is zodat ik een paar DS toppertjes ook meteen kan proberen.

Doe jezelf een groot plezier en leg hem voor jezelf onder de boom dit jaar. Ik zit nu in 'part 2' van dit spel met 2 tempels achter de rug, en die waren beide onvergetelijk zo tof. Het zijn momenten dat je echt even alles om je heen kwijt bent omdat je zo in het spel opgaat. Qua gameplay heb ik de meeste fun en extase van alle spellen die ik dit jaar al heb gespeeld. Daarnaast heeft de DS gecombineerd met de 3DS sowieso een indrukwekkende line up aan games, dus let's go

Ik vind ook dat dit spel perfect bij de 3DS past, maar gelukkig ook dat Nintendo de mogelijkheid heeft terug te vallen op zo'n fantastische handheld. Zeer leuke spel! De omzet die ze hiermee gaan maken ligt vast ook enkele tientallen keren hoger dan ze met de WiiU op dit ogenblik hadden kunnen halen.

hopelijk word het hier bekend gemaakt (het zou zo maar kunnen!)

Nintendo maakt aankondiging op VGX-awards - Nieuws - InsideGamer

maar bij een nieuwe Metroid spring ik ook door het dak hoor!
7 december weten we meer..

En tot die tijd kunnen we hier verder mee. Ik nader nu het einde en het speelplezier blijf constant van het hoogste niveau dat ik dit jaar heb gehaald. Ik zit constant met een dikke smile op mijn gezicht te spelen en ga er helemaal in op. Het mooiste vandaag was in de Treacherous tower: ik was goed op weg naar het hoogste niveau toen ik op niveau 39 bijna dood was, en net op het moment dat ik een blauwe poison wilde drinken ik in de afgrond werd gemept door zo een rode bewaker met steekbal die meters vooruit kan. Doei niveau 39, hallo niveau 1

Ik begrijp trouwens waarom Link Between Worlds met Ocarina of Time vergeleken wordt. Niet qua moeilijkheid, want dit spel is eigenlijk niet zo moeilijk, maar voornamelijk qua verhaal. Die lijken wel erg goed op elkaar. Een minimaal kritiekpunt, maar de gameplay en muziek zijn zo grandioos, dat het niet uitmaakt. Het zal daardoor waarschijnlijk over 10 jaar alleen niet de Zelda worden die OOT nu is voor velen.

Uitgespeeld! Het einde is super vet

Opmerkelijk is dat ik bijna alle heart containers heb, maar de item upgrades niet ben tegengekomen. Ik ga nog maar even door in hero mode

Wat zeg je Geerard het beste spel wat je kunt krijgen op je 3DS?

Voor mij is dit op het moment zeker het beste spel dat ik heb gespeeld op de 3DS. Of het ook de beste is, vast wel, maar ik heb nog veel in te halen

Wat vind jij er ondertussen van banjo?

1 ding vind ik een beetje jammer je kunt gelijk al je gereedschappen krijgen.
ik had ze toch liever in de kerkers zelf gevonden.
dat gaf mij altijd een extra motivatie..

Hoeveel uren stonden er op de teller toen je het had uitgespeeld, Geerard?

Ik denk dat ik ongeveer 20 uur gespeeld heb. Ik heb echter wel veel rondgelopen tussen de dungeons door om te zoeken naar heart containers en andere secrets.