CastleStorm (2013)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Strategy

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

In deze tweedimensionale strategiegame nemen de ridders en de Vikings het tegen elkaar op. Bestrijd elkaar met de kracht van middeleeuwse artillerie, een variatie aan grondtroepen en krachtige magische spreuken. Het spel bevat een verhaalgedreven solo-campagne, alsmede diverse multiplayer spelmodi en een editor waarin je je eigen kasteel kan samenstellen.

Eigenlijk een soort Angry Birds variant, ik vind de flipperkast leuker.

Ik had hier wel een zwak voor. Niet voor een hele dag, maar wel om in sessies van 15 minuutjes te spelen. Staat ook geregeld in de sale. Dus als die laag genoeg is kan het best zijn dat ik zowel deze als zijn sequel alsnog een keertje aanschaf. Voor een dooie 15-20 minuutjes hier of daar op de dag. Hoewel de pinball kast ook wel leuk was, maar die staat op mijn PS3 en moet ik eenmaal weer geld eens langzaam allemaal aanschaffen.