Neo Turf Masters (1996)

Alternatieve titels: Big Tournament Golf | ACA NeoGeo: Neo Turf Masters | ACA NeoGeo: Big Tournament Golf

Neo Geo Advanced Entertainment System / Arcade / Neo Geo CD / NeoGeo Pocket Color / PC / Nintendo Wii / Android / Apple iOS / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Sports
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nazca en Saurus
Uitgegeven door SNK, D4, DotEmu en Hamster

De speler kiest uit één van de zes beschikbare golfers en speelt op verschillende golf courses rond de wereld, waaronder Japan (Fujiyama Oriental Golf Club), Amerika (Grand Canyon Golf Course), Australië (Blue Lagoon Golf Course) en Duitsland (Baden Golf Course). Het spel beschikt over twee spelstanden. De eerste is Stroke Play, waar bij de speler de beste score tracht te behalen door alle achttien holes te spelen. De tweede is Match Play, waar twee spelers strijden om te zien wie er de meeste van de achttien holes wint.

Ik heb deze game gisteren op de Switch gekocht. Dit is mijn eerste Arcade klassieker van NEO GEO en ik moest aan het begin wel e.e.a. echt uitzoeken qua controls omdat het een vertaling van een arcade joystick met drie knoppen is.

Verder leek het spel echt supersimpel de eerste paar holes, maar bij hole 4 gingen er wat dingen mis en langzaam kwam ik er achter dat het echt supermoeilijk is om een goede score neer te zetten. Ik eindigde mijn ronde dan ook op +29 . Er zijn 6 characters waar je uit kunt kiezen. Voor nu ga ik voor de allrounder en ik kijk even waar ik goed en slecht in blijk en dan neem ik wss een character waarmee ik de zwakke punten uit m'n spel wat kan verbloemen

Wat ik grappig vind is dat het porten van arcade zover gaat dat ik met de L knop muntjes in de game moet flikkeren om door te mogen af en toe.

Binnenkort ook maar even de multiplayer proberen met ieder 1 joycon!

Afgelopen week een paar keer deze game tegen mijn vriendin gespeeld op de Switch. Heel cliché, maar dit was op het vliegveld en in het vliegtuig. De besturing van dit spel is erg rudimentair en het is dus snel uit te leggen aan iemand die het niet kent en bovendien een non-gamer is. Typisch een spel dat goed tot zijn recht komt in on-the-go multiplayer, waar de Switch natuurlijk in uitblinkt.

Kan dit voor 6,99 in de eShop toch echt aanraden om te kopen. Het aanscherpen van je beste rondes is leuk, maar in multiplayer zit de echte fun.