Hurricanes (1994)

Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Action / Platform

Ontwikkeld door Probe en ARC
Uitgegeven door U.S. Gold

Gebasseerd op de gelijknamige Schotse tekenfilmserie. De hebberige Stavros Garkos, eigenaar van zijn eigen voetbalclub, heeft gedreigd om de Hurricanes voor veel geld over te nemen. Dit leidt tot groot protest van iedereen die van de Hurricanes houdt. Garkos geeft de selectie van de Hurricanes één kans in een alles of niets duel, maar zal alles doen om te verhinderen dat de spelers bij het stadion aankomen. Het spel is een platformer, waarin de speler allerlei trucjes kan uithalen met een voetbal, zoals boogballetjes en kiezelharde schoten die op de vijanden getrapt kunnen worden. Het scoren van punten kan door middel van oprapen van bekers en medailles die in de levels kunnen worden gevonden.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Alleraardigst platformertje, alhoewel je natuurlijk met zo'n tekenfilmserie een voetbalspel zou verwachten.
De SNES versie was in alles beter dan de Sega games. De tekenfilm moet uit het jaren negentigtijdperk komen van de haarmatjes. Die ene speler met dat zwarte haar deed me sterk denken aan Jari Litmanen,