General Chaos (1994)

Sega Mega Drive/Genesis
Strategy / Action

Ontwikkeld door Game Refuge
Uitgegeven door Electronic Arts, Tec Toy en Victor

Eén tot vier spelers kunnen troepen samen stellen en ze tegen elkaar laten vechten, of het tegen de computer opnemen. Als er een slagveld geselecteerd is, kan men kiezen om vijf soldaten óf twee commando's in te zetten. De eenheden kunnen eerst klaargestoomd worden in de boot-camp. Nadat zij zijn opgeleid voor het grote werk, kan de speler hen uitrusten met explosieven, raket- en vlammenwerpers. Als de soldaten te dicht bij elkaar in de buurt komen volgt er een handgemeen waarin de tegenstander knock-out geslagen of geschopt dient te worden. Tijdens de gevechten kan een hospik ingezet worden om de gewonden te verzorgen. Extra punten kunnen worden verdiend door het opblazen van vijandelijke tanks en vliegtuigen of door het vervullen van secundaire opdrachten door waardevolle artikelen, zoals goud, geld en belangrijke documenten te veroveren.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ben zeer verbaasd dat er onlangs nog een kickstarterproject liep voor het realiseren van deel II. Sons of Chaos.
Deze is blijven steken op iets meer dan een tiende van het gestreefde bedrag en de sluitingsdatum was slechts twee weken geleden, echt bizar dat met alle museum-pieces die ik probeer op te zoeken en te checken, ik dan toevallig net lees dat ze bezig zijn met een remake of indieproject.