Battletoads (1991)

Game Boy
Fighting

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Tradewest en Masaya

The Dark Queen heeft Pimple en Rash van de battletoads ontvoerd en gevangen in haar ruimteschip de Gargantua. Zitz, de middelste van de drie paddenbroers gaat er in zijn uppie achteraan om iedereen die er mee te maken heeft een lesje te leren. Onderweg krijgt hij advies en aanmoedigingen van professor T.Bird. Er zijn negen levels en naast de bekende manier van vechten zijn er ook stages, zoals shooterlevels en doolhoven. Versla de psyko pigs en neem het op tegen Robo-manus die in elkaar gemept mag worden met een reuzenmoker.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Voor de duidelijkheid om verwarring te voorkomen. Dit is een geheel ander Battletoads spel dan de NES/amiga/megadrive versie, maar met ongeveer dezelfde speelstijl (en moeilijkheidgraad). Om merkwaardige redenen heeft men dit spel Battletoads genoemd en hebben die andere die Battletoads had moeten zijn Battletoads in Ragnarok's World genoemd. AVGN zou er vast ook chronologically confused van worden.

Vette gb-chip muziek!