Universe (1994)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / PC

Ontwikkeld door Core
Uitgegeven door Core

De zestienjarige Boris Verne is door zijn extravagante oom met zijn nieuwste uitvinding, de Virtual Dimension Inducer, naar een alternatieve werkelijkheid gestuurd genaamd Pararela. Daar aangekomen krijgt hij te horen dat hij volgens een heilige voorspelling de langverwachte verlosser is die een einde zal maken aan de macht van de tiran Neiamises van het Mekelien keizerrijk, die buitengewone krachten bezit en is uit is op heerschappij over het gehele universum. Boris gaat op avontuur om de geheime ster te zoeken waar hij de tiran kan verjagen en alle bewoners van de ruimte hun vrede te schenken.