Super Mario 3D World (2013)

Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Reis met Mario, Luigi en de anderen naar Sprixieland. Bowser heeft de Sprixie-prinses ontvoerd en het is aan Mario en zijn vrienden om haar te redden. Mario's hoofddeksel verzameling en zijn speciale vaardigheden blijven zich maar uitbreiden. Naast klassiekers als Tanuki-Mario en Boemerang-Mario, zijn er verscheidene nieuwe power-ups om te ontdekken. Als je de superbel pakt, verandert Mario in een murenbeklimmende, krabbende kat. Met een kanondoos op je hoofd kun je kogels afvuren en de dubbele kers creëert een hulpvaardige kloon, waarmee je je vijanden dubbel kunt laten zien!

avatar van Onderhond
4 bonus worlds
De eerste heeft unieke levels, 2 & 3 revamps van bestaande, de vierde is gewoon erg kort maar wel aardsmoeilijk. Have fun!

Wauw had hier geen idee van. Maar ik heb net de raket gevonden en ben dus in de bonuswereld. Dus ik ben nog niet klaar. Bedankt voor de informatie. En ik maar denken dat ik m helemaal had uitgespeeld haha.

avatar van horizon
Heerlijke 3d platform game. Misschien net niet het briljante van Mario Galaxy 1 maar zeker niet veel minder. Heerlijke level designs. De typische goede Nintendo level opbouw.
En ja, pas na het verslaan van Bowser wordt het uitdagender.

Heb nu alle sterren, stempels en vlaggetjes (voor de fun wereld 1 met alle karakters uitgespeeld zodat er ook al een kattenpoot is). In Crown world het Toad level uitgespeeld. En nu eens echt gaan zitten voor de challenges en Champion's Road.

avatar van thoyouknow1980
Subliem Mario avontuur
Speelt zoals altijd weer als een goed geoliede machine.
Er zijn ook Super veel levels,dikke plus punten daarvoor
Tel daarbij op de hartverwarmende kleurrijke graphics en leuke gameplay.
Al met al een fantastische game,hier word ik blij van wiiiiiihiiiiiii

Toch wel het spel bij uitstek waar ik nog eens een Wii U voor zou willen kopen.

avatar van Sateck
Gisteren begonnen aan de game, en ben door inmiddels aangekomen bij de 2e wereld. Genieten, echt! Niet verwacht. Ik kan niet wachten om vanavond weer verder te gaan. Begin september ga ik een Nintendo Switch kopen, en kocht deze game voor de voorpret. Ik ben alleen bang dat ik deze game te snel heb uitgespeeld. Ik sluit deze week niet uit...

avatar van Sateck
We zijn inmiddels een dag verder, en zit al in de 6e wereld. Sommige stukken zijn voor mij echt gelukmomentjes. Door die buizen vliegen/zweven vind ik zo tof gemaakt. Nog even en het feest is alweer voorbij.

Echt moeilijk vind ik het overigens niet. Het enige waar ik moeite mee heb, is goed inschatten waar ik beland na een sprong. Ligt dat aan mij?

Al vind ik wel dat je weinig levens hebt. Ik zit telkens rond de 10 tot 14 levens. Bij de 2D Mario games had ik er altijd ruim 30, terwijl ik die levels moeilijker vind.