Ultima V: Warriors of Destiny (1988)

Alternatieve titel: Ultima: Second Age of Enlightenment

Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door ORIGIN
Uitgegeven door ORIGIN

Lord British, de belangrijkste persoon in Britannia is verdwenen. De mysterieuze, kwaadaardige Lord Blackthorn heeft de controle van het land overgenomen. Het is aan jou om op te treden en de teloorgang van Britannia te stoppen. Dit doe je in een 2D landschap met een kleine groep rond je avatar.

Met deze rpg heb ik me, ondanks de erg abstracte 2D-van-boven-graphics, heel lang en erg goed mee geamuseerd.

avatar van Baggerman
Mijn eerste introductie in de wereld van de RPG's en ik werd meteen verslaafd! Ik kende alleen de tekstadventures en die zoals de dungeons in dit spel werden weergegeven. Heerlijk zo'n grote wereld vol monsters en puzzles en leuk dat je naar keuze partymembers (Iolo en Shamino ) kon meenemen. De puzzles waren best moeilijk en ik zat op een gegeven moment totaal vast. Bleek dat je de route die in het introductieverhaal die in de beschrijving in de doos zat moest volgen om een belangrijk item te vinden!

Heerlijk dat zwerven en dan plots weer een eilandje ontdekken waar weer van alles te doen was. Of later (als je kon bergbeklimmen) weer allerlei nieuwe plaatsen te vinden. Gaaf ook de secret doors, waar je ècht goed naar moest zoeken! Ik kan me ook herinneren dat ik helemaal ging dromen van het spel!

Ik denk nog met veel plezier aan dit spel terug.

een soort van kopie-protectie dus, ik zat ook vast op een gegeven ogenblik en had natuurlijk toen geen origineel dus zeker geen handleiding...