Star Wars: X-Wing (1993)

Flight / Simulation

Ontwikkeld door Totally
Uitgegeven door LucasArts

In het Star Wars universum ben jij de piloot van X-wings, A-wings en Y-wings. Terwijl je missies oplost win je ervaring en stijg je in rang. De missies variëren van het vernietigen van fregatten tot het uitschakelen van Star-destroyers tot uiteindelijk de Death-Star zelf aan bod komt.

avatar van Thomas83
Vroeger best veel gespeeld nog. Ik geloof dat het spel vrij moeilijk was. De gameplay en sfeer waren vrij leuk. Ik heb nooit zo heel veel met Star Wars gehad, maar bij dit spel zat ik toch nog best goed in het verhaal.
Ik hou het maar op een dikke 3.5*.

avatar van rpger
Heel simpel, de beste space sim ooit gemaakt, de missie structuur is ongelooflijk goed opgezet. Qua gameplay mijlen voor op de Wing Commander serie, en naar mijn idee daarna nooit meer geevenaard. De missie waarbij je 3 containers met colonisten moet beschermen tegen een invasie van Tie Fighters staat in mijn geheugen gegrift.

Beste Space-sim die tot op heden is gemaakt, en vermoed dat dat ook wel even zo zal blijven. stijgt zowel qua gameplay als qua verhaal en sfeer ver boven andere spacesims uit. en voor zo'n oud spel echt bizar goede graphics. je hoeft er neit eens voor van star wars te houden