The Raven: Legacy of a Master Thief (2013)

Alternatieve titel: The Raven: Remastered

Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door KING Art
Uitgegeven door The Adventure Company, Nordic en THQ Nordic

Parijs, 1960. Europa is in de ban van de meesterdief die zichzelf 'The Raven' noemt. Zijn overvallen zijn spectaculair, en hij komt altijd ongeschonden weg. Maar aan al dit succes komt een einde wanneer de jonge onderzoeker Nicolas Legrand The Raven betrapt en fataal verwondt. Wanneer vier jaar later een waardevol Egyptisch relikwie uit een museum in Londen wordt gestolen, treft men op de plaats delict de veer van een raaf aan: het handelsmerk van The Raven. Probeert iemand in de voetsporen van deze legendarische overvaller te treden? Legrand gaat opnieuw op onderzoek uit.

avatar van P.O.W.
Gratis op xbl nu, irritante laadtijden tussen coupé's halen al het tempo uit het spel.

Mom
Langzaam lopende personen en irritante laadtijden, die je geduld op de proef stellen; items die soms wat lastig te vinden/aan te klikken zijn; en ook is het spel hier en daar wat buggy. Maar daar tegenover ook: zeer verzorgde graphics, die duidelijk met liefde gemaakt zijn; aangename muziek en - zeker niet onbelangrijk: een goed en consistent plot. Daardoor is The Raven uiteindelijk toch een point-and-click die de moeite van het (uit)spelen zeker waard is - vooral als je 'm ergens voor een zacht prijsje op de kop kunt tikken. 3,5*