Speedball (1988)

Alternatieve titel: KlashBall

Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Mobile / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Master System
Sports

Ontwikkeld door The Bitmap Brothers
Uitgegeven door Spotlight, Image Works, Mirror Image, Virgin en SOFEL

Speedball wordt gespeeld met twee teams van elk vijf spelers op een klein veld in een arena. Het doel is om de bal in het doel van de tegenstander te werken. Er zijn geen regels voor wat betreft de manier waarop dit gebeurd. Dit betekent dat Speedball een zeer gewelddadige sport is die het best te vergelijken is met de sport in de film 'Rollerball'.

avatar van rpger
Mega verslavende game.

Er komt binnenkort een vervolg!

Haha lollig, weer een classic opgegraven voor een remake.
Vroeger idd best veel gegamed met vrienden op m'n C64 en tegen de (toen) bikkelharde comp, lekker snelle gameplay wat ik me nog kan herinneren en je kon elkaar lekker opnaaien. 4*