The Witcher 3: Wild Hunt (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door Warner Bros. en Bandai Namco

De lijken stapelen zich op in de Noordelijke Koninkrijken, en de geur van in as gelegde dorpen verspreid zich door het gebied. De spanning is om te snijden. Het beruchte Keizerrijk van Nilfgaard is opgerukt naar het noorden om te vechten met Redania, de huidige heersers van het noorden. Deze oorlogen zijn echter kinderspel vergeleken met het echte gevaar dat op de loer ligt: de Wild Hunt. Deze bedreiging van bovennatuurlijke ridders is een voorbode van slechte tijden, honger en dood. Ditmaal zijn ze gekomen voor Ciri, de adoptiedochter van Geralt, vanwege de extreme krachten die zij bezit. De keuzes die jij als Geralt maakt hebben diepgaande consequenties: niet alleen voor zijn directe dierbaren, maar ook voor de wereld om hem heen.

Remi
The Witcher 3 weer eens opgepakt, sinds kort helemaal into Gwent.
Ik reis hele gebieden af om een stom kaartspelletje met mensen te spelen en mijn collectie kaarten te vergroten. Het gaat echt nergens over, maar het is echt zo leuk om te doen

Als ik daar mee klaar ben, ga ik met de DLC aan de slag.

Ik heb hem wederom uitegspeeld en nu met platinum trophy. De extra content die het spel biedt is echt ongelooflijk, maar blijf bij de 4,5 ster omdat de moelijkheidsgraad echt heel laag is. Dat is wel iets waar ze aan moeten werken, omdat het de lol van progressie echt weg neemt. Het level systeem echt uit balans. Zo vraag ik mij ook af wie uberhaput Alchemy actief gebruikt

Rujar schreef:
Imaar blijf bij de 4,5 ster omdat de moelijkheidsgraad echt heel laag is.
Da's net waarom een noob als mij dit spel 5* geeft

avatar van Cervantes
Als je de game op de hoogste moeilijkheidsgraad zet dan valt het gebrek aan uitdaging wel mee. Of ik ben gewoon heel slecht in deze game, dat kan natuurlijk ook.

Cervantes schreef:

In het begin wel, maar vanaf level 10 -15 loop je er ook zo doorheen,. Tuurlijk heb ik ook mijn retries gehad maar het is niet iets waar je vervolgens een uur kapot op bijt .

avatar van Rman
kan weg mod... sr bij verkeerde spel geplaatst!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik ben nu opnieuw begonnen op Death March. Ik vind de moeilijkheid eigenlijk ook wel meevallen . Toch moet je elk gevecht (in ieder geval op level 4) wel met meer voorbereiding ingaan dan op een lagere moeilijkheidsgraad.

Zodra je een beetje ervaren bent is Death March inderdaad ook best makkelijk. Het begin is eigenlijk nog het moeilijkst.

avatar van JacoBaco
Bijna een volle 5 jaar later ben ik gisteravond dan begonnen aan The Witcher 3 en na 1,5 uur weer gestopt. Ik startte vervolgens Friday the 13th op en ik was weer helemaal in mijn element. Ik kon dus niet lekker in het meesterwerk The Witcher 3 komen. Veel te veel gepraat en Geralt beweegt als Keanu Reeves lees: houten klaas. Het rechter knuppeltje waarmee je de camera 360º kan draaien gaat met de snelheid van het licht. Ik overdrijf nu een beetje, maar het voelt niet oké. Ik heb de gevoeligheid van het rechter knuppeltje op het laagste niveau gezet en dan is het gelukkig wel te doen.

Ik ben helaas nog niet klaar met zeiken. Ik deed de tutorial, ik kreeg allerlei instructies en ik dacht, wat ben ik nou aan het doen? Allerlei vage magie aanvallen? En vaak heb ik dus geen geduld voor dit soort games. Te veel dialogen en vervolgens komt mijn Attention Deficit Disorder om de hoek kijken en dan verlies ik dus mijn geduld. Voor mij zijn games zoals Dark Souls dan beter. Dan kan ik namelijk wel gebruik maken van mijn hyperfocus functie. Om uiteindelijk dan toch die platinum trophy te scoren voor Dark Souls 1 t/m 3 en Bloodborne. Dankzij dat extra vermogen om mezelf volledig te verliezen in iets dat mijn aandacht heeft. En dit lukt vooral met weinig vertraging. Dus niet te veel cutscenes, dialogen, teksten etc.

Vanavond begin ik nog een keertje opnieuw en dit keer met een andere instelling. Gisteravond was de instelling, ik start nu 1 van de beste games ooit gemaakt op en vanavond start ik de game op met de instelling dat het een matige game is. Wellicht helpt het. De meeste goede RPG's zoals bijvoorbeeld Dragon Age: Inquisition skip ik dus omdat ik het geduld er niet voor heb, maar de crème de la crème van de RPG's (The Witcher 3) wil ik dan toch wel proberen, maar helaas, haak ik eigenlijk alweer af.

avatar van JacoBaco
Nog steeds niet onder de indruk helaas. Ik irriteer mij aan de stroeve gameplay. Vaak wanneer ik een item wil looten dan moet ik precies goed staan om het te kunnen pakken. Gisteravond een enorm saai stuk gedaan. Ik moest kleding uitzoeken en een buiging oefenen. En tussendoor veel en veel gepraat. Wellicht dat ik alleen de main quest ga volgen, maar misschien ook niet. Ik voel de game dus niet en iedereen kent dat gevoel denk ik wel. Er zijn ook mensen die niet onder de indruk zijn van The Last of Us en dat is mijn nummer 1 game. Dus hoe goed ontwikkelaars ook hun best doen tijdens de ontwikkeling van een AAA game, er zijn altijd ontevreden mensen.

Zoek er niet te lang naar, JacoBaco, als het schoentje niet past dan wringt het

avatar van JacoBaco
Ja Grovonion, ik heb act 1 erop zitten - Find Yennefer of Vengerberg - en als het mij nog steeds niet pakt, dan gaat het denk ik ook niet meer gebeuren. Het grootste euvel is de gameplay. Het voelt niet goed en daar komt hoogstwaarschijnlijk geen verbetering in. Ik vermoed dat (mocht ik doorzetten) het een 3 sterren game wordt en om daar dan 30 a 35 uur in te steken (indien alleen de main quest), is het zonde van mijn kostbare tijd.

Deze reeks hoor je ook gewoon op de pc te spelen.

Als je commentaar was dat de gevechten te makkelijk en repetitief waren dan kon ik mij er nog in vinden... De rest totaal niet.

Je hebt waarschijnlijk deel 1 en 2 niet gespeeld, laat staan de boeken gelezen, en dan zijn de gesprekken inderdaad niet altijd even interessant.

avatar van JacoBaco
Oja, de gevechten zijn te makkelijk en repetitief. Maar dat vind ik niet zo'n punt.

Glacius schreef:
Dat had ik ook niet gedaan, en toch vond ik de gesprekken boeiend en goed geschreven.