Richard & Alice (2013)

Ontwikkeld door Owl Cave
Uitgegeven door Owl Cave

Gewend geraakt aan het eenzame bestaan in zijn cel, is Richard verheugd als Alice in een cel tegenover de zijne komt te zitten. Ze raken aan de praat en Richard vertelt haar dat hij een ex-militair is, opgepakt voor desertie. Alice vertelt hem op haar beurt dat ze vast zit voor moord, maar Richard twijfelt hier sterk aan. Door oude foto's te bekijken en te delen wordt hun verleden langzaam duidelijk.

Mooi, klein spelletje die een beetje doet denken aan To the Moon. Ofwel, nogal verhaal gedreven, veel luisteren (hoewel geen voice-overs) en een nogal depressief verhaal.

Helaas vergeet Owl Cave soms dat er nog gegamed moet worden, want voor een game ben je wel erg weinig aan het spelen. Personages zijn echter overtuigend waar je mee mee gaat leven. Barney

Tot 10 augustus € 1,92 op Steam en daar kun je hem eigenlijk niet voor laten liggen.