Knack (2013)

PlayStation 4
Action / Platform

Ontwikkeld door Sony

De mensheid moet zich tot de onwaarschijnlijke held Knack richten om hen te redden van een nieuwe dreiging. De bescheiden Knack is maar één meter lang, maar dankzij de krachten van mysterieuze eeuwenoude relieken kan hij veranderen in een wrede bruut, of zelfs in een gigantische sloopmachine.

Een spel van de makers van Crash Bandicoot, een spel dat mijn jeugdjaren kleur gaf. Nu ik de PS4 gekocht heb, was ik dus wel heel benieuwd naar dit spel. De eerste indruk is echt goed! Toffe gameplay, mooi graphics, en best wel een leuk verhaal. Stem volgt als ik het spel meer gespeeld heb, maar voorlopig wil ik al zeggen dat ik het een aanrader vindt voor liefhebbers van dit soort avonturenspelletjes.

Tof spel, met een vreselijke endgame. Met als gevolg dat ik het nog niet heb uitgespeeld ... Tips zijn welkom als andere mensen het spel gespeeld hebben, maar voorlopig verlaag ik m'n stem ook met een vol punt.

avatar van Wii00
Geinig spel met een uitgebreide single player.

Geen idee dat dit zo'n heerlijk spel was. De look, de feel, de flow, de muziek erbij. Het raakt de juiste snaar. Is vooral gasten meppen maar dit op een retestrakke en bovendien lekker uitdagende manier. Het doet me ergens wel wat aan Maximo: Ghosts to Glory denken. Die weer gebaseerd zou zijn op Ghosts 'n' Goblins, terwijl goblins tevens de noemer is waaronder de orc achtige wegens die je hier bevecht gaan. Zo zie je maar, hmm, hoe gek dingen soms kunnen lopen. Synergie. Dat soort dingen. Voodoo shit.

Topspel.

Leek me altijd een weinig interessante launch titel maar had dit achteraf liever erbij gehad dan Killzone.

Al heeft het natuurlijk ook altijd wat om dingen pas in een later stadium te ontdekken als in het was er vast de tijd nog niet voor of zoiets.

Zoals ik al zei, voodoo shit.

Het concept sprak me eigenlijk nooit echt aan maar uiteindelijk heeft het wel wat om van heel klein naar heel groot te kunnen gaan.

Doet me in zekere zin ook wel denken aan mezelf trouwens:

Bloeiend broeit ie al wanneer hij gloeiend groeien zal.

Levert wel een interessante dynamiek op wanneer je merkt dat gasten die eerst nog drie slagen behoefden nu met een enkele mep al gestrekt gaan.

Lekker lineair spel dat weg speelt als een treintje. Vandaag de dag eigenlijk alleen maar verfrissend. Benieuwd naar het vervolg en hoe die is opgezet.

Knack had zichzelf om onverklaarbare redenen van mijn harde schijf afgeknikkerd maar de save file is gelukkig behouden, waardoor ik gewoon verder kan waar ik gebleven was.

Blijft een prachtspel natuurlijk.

Ik wil dit spel 3 sterren geven maar dan ook maar nipt hoor.. de gameplay is zo eentonig het is een klap uitdelen en heel veel springen! en een rol maken naar je tegenstander om hem te verslaan meer is het niet. Je hebt nog een wervelwind optie om je vijand te vermorzelen wat op zich nog wel aardig is. De levels zijn ook nog eens ontzettend lineair gemaakt, gangetje in gangetje uit en er zit wat platform elementen in.
Het verhaal is wel leuk gedaan en het ziet er heel kleurrijk uit hier had toch echt veel meer in kunnen zitten.