SteamWorld Dig: A Fistful of Dirt (2013)

Macintosh / Nintendo 3DS / Nintendo Switch / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox One / Google Stadia
Platform

Ontwikkeld door Image & Form
Uitgegeven door Image & Form

De mensheid heeft zichzelf opgeblazen, en de overblijvers hebben zich ergens onder de aarde verschanst. In een klein western-stadje leven een paar robots samen. Jij zelf neemt een verlaten mijn over van een verwantschap. Je begint met een hak-bijl te graven en legt keer op keer meer van de mijn bloot. Naarmate je waardevolle grondstoffen vind, die je aan de oppervlakte kunt verkopen voor betere uitrustingen ontdek je steeds meer van de verborgen ondergrond.

Dit lijkt me om een of andere reden een cool spel, ga deze eens downloaden denk ik.

Dat is het ook!
het is leuk en verslavend, ik speel het elke dag even..
waardevolle diamanten en goud zoeken door middel van boren, hakken, en met een krachtige vuist slagen. En het spel is ook wel lang houdbaar omdat het behoorlijk pittig is.
een aanrader!.

avatar van Teh_Pwnerer
Een leuk spel alleen heel erg kort, uitgespeeld in ruim 5 uur.

Inderdaad leuk spel, een van de trophies krijgt men voor het uitspelen in 2,5 uur, dus met 5 uur heb je het nog lang uitgezongen.

Heel goed mee vermaakt met dit spel, alleen had ik gehoopt dat het verhaal, de ontdekking op het einde zogezegd beter was gemaakt. Maar het spel zelf is heerlijk, vooral voor mensen die graag dingetjes ontdekken in spellen.

Deed er 7uur over. Maar vond het een erg leuk spel. Lekker upgrades verzamelen en levelen.
Toch best een verslavend spel. Dan start je m op om even te spelen. En voor je het weet ben je alweer een uur verder.
Voor niet meer dan 5euro is het een aanrader.

avatar van KoomBa
Leuk spel, innovatief, maar iedere keer terug naar boven voor openemen. Ik zat ook telkens zonder water. Lekker weghakken op zoek naar schatten is leuk, maar niet als het uren duurt omdat je het water moet opsparen voor 'later'. De eindbaas was trouwens bizar simpel te verslaan.

Deze en het vervolg meegepikt in de uitverkoop.

Vervolg schijnt enkele forse verbeteringen door te voeren maar vind dit alvast heerlijk vertoeven.

Uitgespeeld.

Klein spelletje, heeft ook wel eens wat. Scheelt wel dat ik het vervolg al klaar heb staan want zat er net lekker in. Eindigt met een soort van cliffhanger dus ben benieuwd.