Driveclub (2014)

PlayStation 4

Ontwikkeld door Evolution

Race in individuele uitdagingen en ga zelf met de prijzen aan de haal, of creëer een team met elf andere spelers en strijd voor elkaar voor de punten en de overwinning. Uitdagingen die veranderen na iedere bocht en zich onverwacht voordoen leveren jou en je team bonuspunten op.

All Seeing Fish
Is er al duidelijk wat het verschil is tussen de PS Plus en de reguliere versie ?

All Seeing Fish, de Plus versie is een veredelde demo met tien auto's en elf tracks. Al kun je er wel de Platinum mee behalen.

All Seeing Fish
Dus toch iets naar uit te kijken.

AvMerode
Krijgt er flink van langs. Niet verwacht dat het zou floppen.
Nou ja floppen, teleurstellen. IGN geeft wel weer een 7.9 terwijl ze alien (die van mij in ieder geval een 7.5 krijgt) een 5.9 gaven.
IGN is niet te vertrouwen qua reviews en scores.

avatar van Brains
Want de reviews en scores van IGN zouden overeen moeten komen met jouw score?

Jammer van de negatieve reviews. Niet dat ik ooit van plan was om 'm aan te schaffen, maar hoopte met de gratis plus versie toch een redelijke racing game te krijgen. Altijd handig om te hebben wanneer ik vrienden over de vloer krijg. Ach, wie weet bevalt 'ie toch een beetje.

De Plus versie is voorlopig vertraagd i.v.m. server problemen. Lekker bezig Evolution...

Wat een teleurstelling.........................

avatar van roman123
Kan iemand mij vertellen of Driveclub lijkt op Forza3 bijvoorbeeld? Of ligt de nadruk echt alleen op online racen met en tegen vrienden/onbekenden?

avatar van roman123
Wow leeft echt hier mensen! Bedankt voor de heldere antwoorden!

avatar van Yokibeturr
roman123 schreef:
Wow leeft echt hier mensen! Bedankt voor de heldere antwoorden!

Het voelt een beetje aan als forza. Er is een singeplayer career die best aardig is, maar ik denk dat ik alleen plezier aan deze game heb gehad, omdat ik al een tijd geen racegame has gespeeld (forza 4 was de laatste). De game doet een aantal dingen goed en speelt lekker weg, maar het mist een ziel imo.

avatar van Realistic Gamer
Wauw! Wat een ongelooflijke mooie graphics heeft deze game. Zeer realistisch. Ik begon best nieuwsgierig te worden nadat ik de gameplay beelden had gezien.

Nu vraag ik mij dan ook af of deze game een beetje vergelijkbaar is als de Ridge Racer serie. Is dit zo? Ook qua besturing?

Realistic Gamer schreef:

Een drifting racer ik zou het niet weten, maar nu je het zegt mis ik wel een nieuwe Ridge Race op de next gen consoles.

Ridge Racer is te skraal. Niet gelicenseerde wagens kan je niet meer mee aankomen in deze tijd.

All Seeing Fish
Vandaag ik de PS Plus upgrade met 10% korting 22,50 maar ik durf de game niet te kopen omdat ik de game ooit als PS Plus download verwacht wat een dubio

avatar van Marcellussss
Heb hem zelf net tweedehands voor €25 gekocht, All Seeing Fish; en ze hadden er nog een hoop liggen. Dus je kunt dat overwegen, en dan snel verkopen zodra hij eventueel voor PS Plus wordt aangekondigd. Heb dit zelf al een paar keer gedaan.

The first rule of Driveclub is...

Tijdens de release heeft deze titel bakken vol - terecht - kritiek over zich gehad en nogmaals uitstellen was zeker geen optie nadat ze al tien maanden achter op schema liepen. Zelf was ik ook één van de velen die bij de criticasters hoorde, maar Evolution heeft maandenlang alle zeilen bijgezet, met als gevolg een degelijke racer.

De core van de game is het club segment en de tour waar je 225 sterren kunt verzamelen. Je begint logischerwijs in de laagste klasse en werkt je vanzelf op door allerlei uitdagingen te voltooien, opdat je snellere auto's tot je beschikking hebt. Fame speelt hierin een grote rol; dit zijn punten die je kunt verzamelen door willekeurige doelstellingen die je tijdens de race krijgt, zoals driften en racelijnen volgen.

Het racen zelf is een goede mix tussen enerzijds arcade en anderzijds een sim, omdat je de game vrij makkelijk kan oppakken en allerlei hulpmiddelen kan inschakelen. Echter als je een scherpe tijd wil neerzetten, is het daadwerkelijk een kwestie van de juiste racelijnen volgen en seconden schaven door een bocht goed te nemen. In combinatie met de keur aan auto's en uiteenlopende locaties houdt dit de game fris.

Qua graphics kan 'Driveclub' zich makkelijk meten met de huidige racegames. Het level aan detail aan de racetracks en auto's is tot in de puntjes verzorgd, werkelijk fenomenaal te noemen. Om vooral het heerlijke geluid niet te vergeten. Het dynamische weer is een toffe toevoeging geweest. Dit zorgt namelijk voor enorm spannende races waar je op je hoede moet zijn voor regen en sneeuw, wat de al prachtige ervaring verrijkt.

Al met al is dit een degelijke racer. Het is jammer dat men niet gelijk in één keer een complete game heeft uitgebracht, wat waarschijnlijk heeft geleid tot de sluiting van Evolution. Ik kan iedereen van harte aanraden om de game en seizoenspas aan te schaffen voor het einde van deze maand, want dan wordt de game definitief uit de PlayStation Store verwijderd.

3,5 Sterren.

SeptuSword
Het oogt prachtig, speelt oké. Het probleem met deze game is voornamelijk de 30FPS en de rubberbanding van je tegenstanders. Een wedstrijd zal nooit eerlijk zijn, al rij je nog zo goed de nummer 2 zal altijd onverwacht je inhalen. Totaal niet realistisch en enorm frustrerend in lange wedstrijden.