Shanghai (1986)

Amstrad CPC / Apple II / Arcade / Atari Lynx / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Macintosh / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Master System / TurboGrafx-16 / TRS-80
Board
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Activision
Uitgegeven door Activision

Shanghai is een videogame adaptatie van het oosterse bordspel Mahjong. Een variant die betrekkelijk weinig met de feitelijke spelregels van dat bordspel van doen heeft. Elke stapel bevat 144 stenen die kunnen worden verwijderd door twee afbeeldingen aan te klikken die bij elkaar horen. De stenen kunnen alleen verwijderd worden als ze naast elkaar liggen of bovenaan de stapel. De computer kan een willekeurige stapel voor je uitkiezen en er zijn speciale uitdagingsrondes om een stapel binnen een gegeven tijd van vijf tot tien minuten op te lossen.

Er zijn bij deze game nog geen berichten geplaatst.