The Wolf Among Us (2013)

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

In een verhaal gebaseerd op de comicreeks Fables van Bill Willingham kruip je in de huid van Bigby Wolf, alias de Grote Boze Wolf. Als inwoner van Fabletown dien je te voorkomen dat sprookjesfiguren als de drie biggetjes en Mr. Toad worden ontdekt door de niet-sprookjesfiguren, 'Mundies' genaamd.

En ook voltooid. Wel weer kort, kan er uren mee doorgaan eigenlijk. Spannend, macaber, uitstekende voice-acting en een enorme partij sfeer. Interessante cliffhanger ook. Kleine kanttekening is dat je niet het gevoel meer hebt een game te spelen ( de keren dat je zelf kan bewegen zijn op één hand te tellen) en de stotterende engine die na deze reeks echt een keer bij het grof vuil kan.

kiriyama
Gaat nog een dag duren...Laatste keer dat ik Telltale heb gesupport. Hebben niet eens de moeite genomen netjes hun klanten en fans te woord te staan.

Eh dat hebben ze gisteren toch gedaan? Ze hebben aangegeven dat het een probleem is dat bij Microsoft ligt, en niet bij hun.

Telltale

kiriyama
Dat was een reactie uren nadat mensen begonnen met klagen. Hun officiële forum was al 22 pagina's met klachten verder. Je zou denken dat ze niet een halve dag wachten om zoiets te melden. Mensen die Telltale zelf om opheldering hadden gevraagd kregen ook nop.

Nee klopt wel. Een iets snellere reactie mocht. Sowieso mocht de communicatie wel wat beter verlopen bij Telltale. Wat meer info betreffende release dates of mensen op de hoogte houden van wat er uberhaupt gebeurt is tegenwoordig wel nodig. Wat dat betreft zijn ze een beetje ter plekke blijven trappelen de laatste jaren. Maar goed hierin is het wel gedeelde blaam - Microsoft had ook meteen kunnen reageren aangezien het probleem bij hun blijkt te liggen.

kiriyama
Dat is waar, maar met Micro$oft was ik al wat langer klaar.

Nu maar hopen dat de Season Pass bij TWD2 wel werkt.

avatar van threeohthree
Zoals wel vaker bij series, is de tweede episode nét iets minder dan de eerste, maar de sfeer blijft fabeltastisch, en het donkere randje weet mij zeker op het puntje van mijn stoel te houden.

Zoals eerder vermeld iets minder interactie, want overigens geen ramp is, maar dat zorgde in de eerste episode toch nét voor iets meer spanning. Het detective werk is gedaan, op naar de volgende episode!

Eens met threeohthree hieronder(boven)

Zat weer op het puntje van mijn stoel. Enkel begint de screen tearing me nu wel een beetje te irriteren. Dat mag toch niet meer anno 2014

De derde episode komt 8 april voor PC/Mac en 9 april voor consoles.

Winkelwagentje schreef:
De derde episode komt 8 april voor PC/Mac en 9 april voor consoles.

En IOS?

Ja volgende week ook in de app store.

Was weer een geweldige episode! Vette plotwisseling, nieuwe karakters en voice over is echt fantastisch.
Maakt het wachten op episode 4 bijna ondraaglijk

avatar van threeohthree
Klinkt veelbelovend! Moet helaas zelf tot zaterdag/zondag wachten aleer ik weer een beetje game-tijd heb. Maar wanneer ik hier van het weekeind mee bezig ga, zal ik zeker wat popcorn klaarmaken.

Heb per ongeluk mijn saves van Wolf Among Us en Walking Dead verwijderd met de grote schoonmaak. Niet echt een ramp verder, ik wacht wel totdat alles uit is en dan een marathon houden. Kan niet wachten!

Hadouken schreef:

Ivm verkochte xbox360 ben ik overgestapt op IOS. Geld ook voor TWD season 2. Ik heb gewoon de eerste twee episodes van beide nogmaals gespeeld. Voor je het weet ben je weer bij en het is wel grappig om te zien of er iets anders gebeurt bij een andere keuze(s), niet dat ik heel veel anders doen dan voorheen
Nadeel is dat ik de save game van TWD season 1 mis en nu dubbel heb betaald voor beide eerste twee episode's, maar ach.....zijn de telltale games meer dan waard.

-marco- schreef:

Idd, hopelijk stoppen ze die extra centen in een nieuwe engine

avatar van threeohthree
Zojuist ook Ep 3. gespeeld en deze was voor mij weer van eenzelfde niveau als episode 1. Blijf het toch fantastisch vinden hoe veel tijd en energie men gestoken heeft in het design en uitwerking van de toch wel uitgekauwde sprookjes lore.

Af en toe weer een paar pittige keuzes die vrijwel onmiddellijk stilte afdwingen. Dus gezien de kwaliteit van de serie(s) vind ik het dan ook absoluut geen punt om weer een paar maanden te moeten wachten voor de volgende episode, want tot nu toe wordt het geduld met volle teugen beloont.

Damn. Wat was dit weer geweldig. Ik val in herhaling maar qua storytelling blijven ze bij Telltale geweldig. Ik heb het een paar dagen laten liggen (vanwege Elder Scrolls, Heartstone en Age of Wonders) maar vanaf het moment dat ik het op had staan was ik weer helemaal verkocht. En natuurlijk eindigt ook deze episode met een welgemeend 'verdomme'. Vervolg kan niet snel genoeg komen.

...en ik ben uitermate benieuwd naar de Borderlands en Game of Thrones spellen.

kiriyama
Nieuwe episode is weer tof, maar wel erg kort. Slechts vijf kwartier met rustig aandoen...Hopen dat de finale niet nog korter is.

Was weer spannend. Erg dope clifhanger voor de grande finale

Prachtig. Nog 1. Snel graag.

En...uitgespeeld. Traantje weggepinkt. Op naar het volgende Walking Dead deel en hopelijk niet te lang wachten op Borderlands en Game of Thrones. Dik een 4,5 voor mij. Kon zich absoluut meten met het eerste seizoen van Walking Dead.

kiriyama
Helemaal langs me heengegaan dat de laatste episode uit is...Donderdag dan maar spelen, morgen is er nog net iets belangrijkers.

Moderne sprookjesfiguren.

Met de strip ben ik niet bekend, maar wegens alle positieve verhalen over deze game het maar op me af laten komen.

Het leuke aan 'The Wolf Among Us' is dat er slim omgesprongen wordt met de welbekende sprookjes en bijbehorende personages door er een moderne draai aan te geven. Zo leven deze figuren naast mensen (mundies) en moeten ze hun best doen om niet ontdekt te worden. Zoals verwacht gaat dit niet zonder problemen. Aan sheriff Bigby Wolf dus de taak om te zorgen dat alles op rolletjes verloopt.

Telltale kennende wordt dit gedaan aan de gebruikelijke wijze van antwoorden en handelingen kiezen, hoewel ik dit keer wel het gevoel had minder vrijheid te hebben; de game is meer een film die je kijkt. In de eerste episode wordt er een intrigerend mysterie gecreëerd, maar naargelang de afleveringen volgden, vond ik het helaas niet meer zo bijzonder. Daarvoor zijn de onthullingen niet meeslepend genoeg.

Wat ik daarentegen wel kan waarderen is de art. De game gaat namelijk de film noir kant op, met een distinctief detective stijltje. Alleen jammer dat de engine op momenten tegensputtert, wat soms voor enkele bugs en glitches zorgt. Wat dat betreft mag Telltale gerust vernieuwen, zelfs op de PS4 loopt het gewoonweg niet soepel.

Al met al best vermakelijk voor een keer, maar pakkend wordt het nooit echt. Bovendien is het einde te warrig van opzet. Een tweede seizoen laat ik daarom langs me heengaan, omdat je eigen keuzes te weinig invloed hebben. Met een The Walking Dead (2012) kon ik dat nog wel accepteren, maar niet met deze game.

3,5 Sterren.

avatar van marius_titus
Raar dat je hier niet voor platform xbox one kan stemmen

is blijkbaar nog niet gecorigeerd, kun je ook zelf doen, knop rechtsboven, maar ik doe het wel even voor je.

Hier trwns nog leuk spec stukje over seizoen 2. Benieuwd of 'ie op gamescom geteased wordt...

bro
Verhaal is lekker maar de dialoog opties zijn te verwaarlozen. Ik wou tegen het einde toe eigenlijk gewoon verder naar het verhaal kijken dan de hele tijd aan mn toetsenbord vastgeplakt te zitten voor die enkele luttele keuzes.

avatar van Eliandjiee
Geen kenner van de comic reeks. Mede hierdoor weet de eerste episode mij toch weinig te boeien.

De setting is an sich wel geinig, maar het verhaal en de personages doen me op de een of andere manier vrij weinig.