Dungeon Siege (2002)

Macintosh / PC
Action / RPG

Ontwikkeld door Gas Powered
Uitgegeven door Microsoft

Dungeon Siege is een 3D actie role playing game. Je begint als een boer wiens uiterlijk je kunt aanpassen en je begint een campagne die gelijkenissen vertoont met Diablo. Nadat een vriend je met zijn laatste adem waarschuwt voor een kwaad dat het land teistert en je een opdracht geeft, begint je hack en slash avontuur.

Erg leuke diablo cloon in 3D. Alleen het plastieken verhaal stoorde me wat. Ook gemakkelijk uit te spelen en de verzamelwoede is heel wat minder leuk dan bij het voorbeeld.

avatar van Belhifet
Is dit niet de cover van de uitbreiding?

Gemakkelijk spelletje, toch best een aardig tijdje gespeeld, ook samen met anderen.

avatar van Tha)Sven
Cover is inderdaad verkeerd. Ik vind deze tegen tegenvallen. Had echt iets beters verwacht. Zit te twijfelen tussen 3,5 en 3 sterren, maar voorlopig nog even 3,5 ster.

ookal is het misschien geen goed spel, toch vind ik t een van mijn favorieten. het is alleen geen goed spel als je een perfectionist bent, want als je alles wil halen, raak je af en toe zwaar gefrustreerd, omdat je inventory te klein is.

avatar van bvonk
verschrikkelijk verslavend spel! heb echt heel wat uurtjes besteed aan dit spel, zowel singleplay en multiplay. helaas was deel II wat minder.

cover is aangepast.

avatar van sdr
sdr
Deze RPG heeft 1 groot nadeel, eenmaal je de main quest uitspeelt is er niets meer te doen. Alhoewel de speelwereld groot is, is het eigenlijk heel lineair, je kan er vanuit gaan dat je maar 1 keer een plek bezoekt, en dat is erg jammer. Toch 4 sterren door de mooie graphics en de goede actie in het spel.

avatar van rpger
Een redelijke hack & slash RPG, maar de king of all Hack & slash blijft voor mij Titan Quest, daar haalt deze game het niet bij.

S.Hieltjes
Goed spel,
Alleen jammer als je er op uitgekeken bent dat je het dan ook echt bijna niet meer speelt

te gek spel speel hem nu voor de 2de keer. Zeer zeer verslavend spel,
ben rond 15:00 begonnen en ben 10 minuten geleden gestopt.
Echt een juweeltje onder de rpg's. Zit nu in de easteren tower, de gewelven eronder er lijkt geen einde aan te komen (lol). heb gegeten de hond 2 keer uitgelaten dus nu heb ik al 5 en een half uur erin gepompt. Super spel!!! (zoals vele rpg's) 5*

avatar van darkD
1 Van mijn favoriete games. Heb dit in beginnen der tijd helemaal grijs gespeeld samen wet wat vrienden online via ZoneMatch. Ook de single player mode is erg verslavend. Ook nu nog een zeer leuke game.
Naar mijn mening is dit een goed spel waar je niet te veel diepgang van moet verwachten. lekker hakken en slaan!

avatar van J0rea
Deze game een keer voor 3 euro of zo gekocht in de "Bart Smit" zag er namelijk best leuk uit vond ik, maar dit is totaal geen game voor mij, heb het ook niet veel gespeeld!

avatar van bvonk
Het leukste vond ik ook via single player een ventje sterker maken en leuke wapens verzamelen en dan online samen qeusts doen. Maar verwacht niet dat er nog veel spelers online zijn. Is denk ik wel een goede voorloper geweest als spellen zoals WOW. Daar ga ik nooit aan beginnen want als ik net zo verslaaft raak aan WOW als ik toen aan dit spel was kom ik er nooit meer vanaf.

bvonk schreef:

Geweldige reactie Ben.

Rpg's zijn de beste games die er zijn, althans al je van exploren, items vegaren en quests doen houdt.
Zoals ik nu heb gemerkt met GW2..echt moeilijk om de stekker eruit te halen. Gewoon fantastisch zulk spellen..geen begin punt zoals bij elk ander spel, gewoon aan je tocht beginnen en het eindpunt is pas vele en vele uren later..Bij online RPG's komt er geen einde aan..zolang ze de stekker er niet uittrekken.

avatar van bvonk
Inderdaad gamelord, bij dit soort spellen denk je snel nog even samen een qeust doen en voor je het weet ben je weer een paar uur verder. Leuk maar je moet er wel de tijd voor hebben/willen maken. Bij dit spel vond ik het vooral leuk dat er veel verschil zat in de levels waar je wel op een snelle mannier naar toe kon transporteren.

Ik blijf dit spel spelen, nu ook met m'n kids via hamachi, er zit wel betrekkelijk weinig denkwerk in, maar de gameplay is super, veel beter dan het vervolg en/of andere rpg's.