Blockout (1989)

Atari Lynx / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / Sega Mega Drive/Genesis
Puzzle

Ontwikkeld door P.Z.Karen
Uitgegeven door California Dreams en Electronic Arts

Blockout is een variant op Tetris, maar dan in 3D. Verschillende blokken vliegen de diepte in en het is jouw taak om deze zo goed mogelijk in elkaar te passen. Vul een vlak volledig om wat meer ruimte te krijgen. Als je het niet goed of snel genoeg doet, stapelen de blokken zich op, totdat je niks meer kunt zien en het game over is.

Een heel stuk lastiger dan Tetris, vooral qua besturing (3 knoppen om te draaien in 3 dimensies). Misschien niet zo geslaagd als de moedergame, maar toch wel wat uren spelplezier aan beleefd.

avatar van jaspertje3
Stom en lelijk spel. Weinig potentie om een leuke game te zijn.

avatar van gemaster
Mijn idee. Wat is nou de functie van het omzetten van Tetris naar 3D? Hou het toch simpel mensen.

2* voor de Amiga versie

Zelf heb ik dit spel niet zo heel vaak gespeeld, maar mijn vriendin was helemaal verslaafd aan dit spel (overigens het enige spel wat ze ooit echt heeft gespeeld op mijn amiga) en ze was er ook enorm goed in. Ik kon haar scores dan ook nooit verbeteren. Blijkbaar kunnen vrouwen beter overweg met 3D Tetris blokken dan mannen. Of ik was gewoon te lui om de lege plekken in de drie dimensies op elkaar gestapelde blokken te onthouden. Wel een knap gemaakt spel.

avatar van Mega Man
Vroeger veel gespeeld op een oude MS-Dos computer samen met o.a. Grand Prix Challenge, Para Trooper en Rambo. Leuke herinneringen, al was Blockout natuurlijk niet zo geniaal als Tetris.

avatar van rustugan
mijn vader had dit es keer voor me meegenomen vroeger. In het begin vond ik het niets aan. Maar heb later nog menig keer gespeeld om zo vaak mogelijk een hogere score te halen.

3.5 *

Grappig - ik heb dit spel eerder gespeeld dan de "gewone" tetris...Eerst in oranje/zwart volgens mij, maar later ook in felroze, groen en geel geloof ik.

Geen idee of ik dit eerder dan de gewone Tetris heb gespeeld, wel vaker in elk geval!

En hierop terugkomend:

mrdig schreef:

Een tijd terug een virtual hd-image van 1 van onze oudere A1200's gemaakt en in een emulator gestopt en ik kwam de scores van mijn vrouw tegen: Highscores Blockout

t/m 2003 flink gespeeld nog dus