The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (2007)

Nintendo DS / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Het spel is het vervolg op The Wind Waker. Het speelt zich enkele maanden later af. Link, Tetra en haar piraten verkennen de zee om op zoek te gaan naar een nieuw land. Ze komen dan in een dichte mist terecht, waar ze een verlaten schip vinden. Tetra gaat op ontdekking in het schip en raakt in de problemen. Link probeert haar te redden maar valt in de zee en verliest het bewustzijn. Hij spoelt aan op een kust van een mysterieus eiland en wordt wakker door de stem van een fee. Samen met de hulp van de fee gaat hij op zoek naar Tetra en een weg terug. Bij deze game wordt er optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de Nintendo DS. Zo kan je bijvoorbeeld aantekeningen maken in je eigen handschrift en kan je letterlijk zelf een route tekenen. Ook is er een mini multiplayer-game.

ja begin 2009, januarie of februarie, weet niet hoe die heet

spelfreak
ik hem hem pas maar in het chinees dat word veel walktrough kijken jammergenoeg maar het is een hele leuke game ben nu bij het stuk dat ik net het kannon heb en het ghost ship zie

spelfreak
ps: nieuwe zelda (2 mischien) spirit tracks en nog een andere weet ik de naam nie meer van spirit tracks is bijna zeker andere gerucht

joeri592
spirit tracks is inderdaad zeker, hij komt op de ds

spelfreak
yes maar kooomt hij ook op andere?

joeri592
spirit tracks alleen op ds ik weet niet of er nog andere zelda games bijna uitkomen

joeri592 schreef:
hoop dat ze nog een voor de wii maken

avatar van obi-wan-kenobi
toch best wel een leuke game

avatar van wiiplayer
Ik wil deze wel kopen omdat ik denk dat het een top game voor de DS is maar is het belangrijk dat je de Wind Waker kent? Ik heb nooit een Gamecube gehad en zal die ook nooit hebben maar kan ik hier gewoon aan beginnen zonder het vorige deel te kennen?

wiiplayer schreef:
je kan ook gamecubeop wii spelen en ja ik heb zelf ook nooit wind wake gespeeld het enige dat je moet weten is dat in wind waker tetra prinses zelda was en nu vermist is

avatar van wiiplayer
Ik heb ook geen wii.
Die heb ik verkocht.

Maar je hoeft dus niet het vorige deel te hebben gespeelt, ik weet genoeg. Maar andere meningen zijn welkom!

avatar van wolly
is wel een goed spel

avatar van frodok
Fijn spel, maar wel eentje die je na één keer spelen niet meer opnieuw doet. Daar vind ik hem te groot voor.

Heerlijke avonturengame, waarbij goed gebruik wordt gemaakt van het touch screen. De actie is zeer intuïtief: je tikt op het scherm om een bepaalde richting op te lopen, over het scherm vegen met de stylus om met je zwaard te slaan of gewoon tikken op de vijand. Met de boemerang gooien doe je door een lijn op het scherm te tekenen die vervolgens precies gevolgd wordt door de boemerang. Het werkt allemaal perfect. Voor het oplossen van talloze inventieve puzzels moet je aantekeningen maken op het scherm. Al met al een ouderwets goede Zelda-game die lekker wegspeelt, met een goede lengte en leuk verhaal.

Fueledable
I love Zelda! Ik moest even wennen aan de besturing, maar dat is eigenlijk heel leuk gedaan. Ik was ook best een tijd bezig om 'm uit te spelen. Een aanrader!

Vanaf vanavond op de Wii U Virtual Console! Hetzelfde geldt voor Spirit Tracks.