The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (2007)

Nintendo DS / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Het spel is het vervolg op The Wind Waker. Het speelt zich enkele maanden later af. Link, Tetra en haar piraten verkennen de zee om op zoek te gaan naar een nieuw land. Ze komen dan in een dichte mist terecht, waar ze een verlaten schip vinden. Tetra gaat op ontdekking in het schip en raakt in de problemen. Link probeert haar te redden maar valt in de zee en verliest het bewustzijn. Hij spoelt aan op een kust van een mysterieus eiland en wordt wakker door de stem van een fee. Samen met de hulp van de fee gaat hij op zoek naar Tetra en een weg terug. Bij deze game wordt er optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de Nintendo DS. Zo kan je bijvoorbeeld aantekeningen maken in je eigen handschrift en kan je letterlijk zelf een route tekenen. Ook is er een mini multiplayer-game.

Gemiddelde is voor mij gewoon een zeer hoge 4.50, fraudeurs reken ik niet mee.

avatar van Ravenstein
Helemaal mee eens...
Ik wacht ook nog steeds op een uitleg voor het erg lage cijfer...
Volgens mij is Residentevil_90 gewoon iemand die iets heeft tegen deze game, maar The Phantom Hourglass zelfs niet gespeeld heeft. Een "fraudeur" dus...

Nu is het dus aan Residentevil_90 om het tegendeel te bewijzen.

avatar van Princess Piranha
Yippedee! Heb deze game nu ook. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze game ^___^

Voila na een week heb ik hem "uitgespeeld" Weer eens een zeer goede Zelda game en met mijn 5 zijn de punten weer wat omhoog getrokken

avatar van Princess Piranha
Dit is echt verslavend!!! De aantekeningen functie is trouwens echt heel erg fijn

avatar van Princess Piranha
Volgens mij zit ik nu op de helft. Maar ik zou het nu al 5 sterren willen geven!! Ik vind het echt heel awesome! De besturing, de muziek, de puzzeltjes, etc! Geweldig!

erg koel spel, de bestruring is supermakkelijk, een beetje op t scherm tekenen en af en toe in dat ding blazen... erg koel! een 4,5 !!

avatar van Car-freak
dit is echt een leuke game heel erg leuk alleen af en toe kom ik er niet uit maar dat is het als het een goede game is dus ik vindt het zekker een mooie

*****5***** waard

Zoals je ergens anders al schreef (geloof bij Mario Power Tennis), het mag ook weer niet TE makkelijk worden anders is er géén lol meer aan.

Dit spel is echt fantastisch voor de ds, goede besturing met nieuwe gameplayelementen die je in geen andere game terugziet. 0.5 sterretje aftrek omdat ie aan de korte kant is. 4.5*

avatar van Car-freak
ja daar ben ik het mee eens de besturing met bijv boemerang of kanon of pijlenboog is fantastisch ik vindt heem ook niet heel lang hoewel ik er niet uit kom

Geweldig spel.
Goed verhaal (behalve het cliché einde) en prachtige graphics (voor DS).
Gameplay is ook verbazend goed. (Alles met stylus.)
Het spel haalt werkelijk alles uit de DS.

Het minpunt is nadat je een baas verslaat, je helemaal opnieuw de temple moet doen.
De baasgevechten (vooral de eerste paar) zijn een beetje te makkelijk.

Ansem schreef:

Toelichting please?

avatar van Car-freak
Niet teveel zeggen over het script van het spel voor de gene die het nog niet hebben uitgespeeld (ik en andere)

bedankt

avatar van drezic
Car-freak schreef:

bedankt

Moet je ff je cijfer deleten; anders kan je de spoilers lezen.

Vraagje: mis je ook dingen als je the windwaker niet hebt gespeeld of valt dat mee?

avatar van Ansem
Ik heb The Windwaker niet gespeeld en het verhaal is perfect te volgen.

avatar van Car-freak
ik heb de windwaker gespeeld (heb hem)
en heb zelda the twilight princess ook één keer gespeeld
maar ik ben ver gekomen maar het lukt me niet om bellum te verslaan

jonkman schreef:
0.5 sterretje aftrek omdat ie aan de korte kant is. 4.5*

dit spel is niet kort!
het is gewoon een feit dat bepaalde (eind) bazen veel te makkelijk zijn.

joeri592
kutspel kutbesturing

avatar van jaspertje3
Wat een argumenten weer..
Kom eens met wat uitleg waarom je het zo slecht vind.

avatar van Princess Piranha
Ik vond de besturing juist heel erg goed! Ik dacht eigenlijk eerst dat de besturing juist tegen ging vallen, maar het werkte prima en je had het eigenlijk gelijk door. Dus ik snap niet hoe je de besturing dan niet fijn kan vinden XD

avatar van Ansem
Agree, aan de besturing wen je snel.
Alleen rollen is soms wat lastig, maar dat heb je niet veel nodig eigenlijk.

avatar van drezic
Erg mooie zelda, doet de reeks weer eer aan.

Wat ik alleen zelf erg irritand vind is dat je bepaalde delen opnieuw moet spelen; een keer is leuk maar naar een paar keer ben ik er zat van. Er zullen mensen zijn die dit een toevoeging vinden maar ik hou er niet van.

avatar van Princess Piranha
Bedoel je in die Ocean tempel? Ik moet daar nog steeds een keer doorheen volgens mij, maar ik gewoon geen zin om weer bijna alles overnieuw te gaan doen. Dus nee, ik ben daar ook geen fan van

joeri592
sorry voor mijn vorige bericht maar dat heb ik niet geschreven...Iemand anders waarschijnlijk me broertje is weer op me acount geweest, ik heb me stem verwijderd want ik heb nooit gespeeld, ik denk dat ik het meshcien ga aanschaffen door al deze positieven reacties en dan krijgen julllie me echte mening te zien~!!!

Vraagje:
Ben misschien van plan een DS aan te schaffen en zie dat deze hoog genoteerd staat. Nu is de besturing blijkbaar volledig via die stylus, maar neigt de besturing dan niet een beetje teveel naar RPG ipv actie/adventure??? Voelt de gameplay nog aan alsof je zelf met dat zwaard aan het zwaaien bent, of is het gewoon effe "klikken" en de hele actie doet het spel wel voor jou? Heb het gewoon niet zo op RPG

avatar van SilverGun
Wat is het verband tussen stylus besturing en RPG's precies dan? Het is nog gewoon typische Zelda gameplay en bijv. de spinmove met je zwaard doe je door de stylus om Link heen te bewegen. In andere Zelda's doet een druk op de knop 'de hele actie', nu doe je het met stylus.

avatar van Zealenga
De besturingen zijn wel even wennen maar wel geinig.
Nog niet uitgespeeld (neem er lekker de tijd voor) maar een leuk spel is het zeker!

avatar van Nintendofreak
Weet er misschien iemand of er ook een nieuwe zelda voor de wii komt?