The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (2007)

Nintendo DS / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Het spel is het vervolg op The Wind Waker. Het speelt zich enkele maanden later af. Link, Tetra en haar piraten verkennen de zee om op zoek te gaan naar een nieuw land. Ze komen dan in een dichte mist terecht, waar ze een verlaten schip vinden. Tetra gaat op ontdekking in het schip en raakt in de problemen. Link probeert haar te redden maar valt in de zee en verliest het bewustzijn. Hij spoelt aan op een kust van een mysterieus eiland en wordt wakker door de stem van een fee. Samen met de hulp van de fee gaat hij op zoek naar Tetra en een weg terug. Bij deze game wordt er optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de Nintendo DS. Zo kan je bijvoorbeeld aantekeningen maken in je eigen handschrift en kan je letterlijk zelf een route tekenen. Ook is er een mini multiplayer-game.

Het zal me benieuwen waar ze dit maal mee op de proppen komen. De vrijgegeven screenshots zien er in ieder geval meer dan prima uit.

Japan is er al ondersteboven van in ieder geval. Wij moeten wachten tot augustus ergens geloof ik.

Ik vind het een moedige keuze van Nintendo om voor stylusbesturing te gaan. Ik was in eerste instantie een beetje bang dat de besturing daardoor een afstandelijk werd, alsof je toch niet echt de controle hebt over Link. Dat lijkt me bij met name de 'actie'-gedeeltes een beetje vervelend. Het schijnt toch mee te vallen. Ik ben benieuwd.

Ferre
Ik had eerst gestemd, alleen ik heb het spel nog niet gespeeld. Verder staat dit spel in polls tussen de grote jongens als Halo 3 en GTA IV. Zelda is een vette serie en ik weet zeker dat dit een heel mooi spel gaat worden. Helaas nog een paar maandjes wachten, maar misschien wordt hij wel geimporteerd uit Japan.

Ik denk dat we veel kunnen gaan verwachten van dit Spel. Ik ben erg beniewd naar de nieuwe ontwerpen enz....we moeten helaas tot 19 oktober wachten maar hopelijk is dat wachten dan wel de moeite waard geweest!

avatar van Princess Piranha
Ben echt benieuwd hoe die besturing gaat bevallen. Kan nauwelijks nog wachten

Ziet er echt op en top Zelda uit! Ook lijkt het alsof de mogelijkheden van de DS inderdaad volledig benut worden. Denk dat ik voor deze game nog wel een Nintendo DS ga aanschaffen.

De muziek uit de trailer klinkt weer erg bekend, maar ik bedacht me net pas dat het het Dark World theme uit A Link To the Past is. Waarom niet het 'bekende' Zelda theme gebruikt wordt is mij een raadsel.

Ik zag bij Koji Kondo's lijst van Soundtracks staan dat hij niet de Componist is van deze Game dus misschien heeft Nintendo een andere Componist aangenomen die het Zelda Theme op een andere manier maakt.

Ferre
Ik wou een Nintendo DS lite, en met Zelda wist ik het zeker. Helaas was het uitgesteld maar nu komt ie Ik wil ook een R4DS kopen, maar dit spel wil ik gewoon nog kopen, ik weet zeker dat het m'n geld waard is.
Ik heb eigenlijk niets met Zelda en andere Nintendo DS games die ik heb. Bij New Super Mario Bros. hebben ze het over allemaal dingen uit de Mario serie, maar dat zegt mij niks. Sonic Rush deed volgens sommigen het 16 of 8-bit tijdperk weer herleven, uhm ja... zal wel zo zijn maar het zegt mij niks.

Zelda! Zelda!

JohnWilliams schreef:

Klinkt zeker niet minder mooi! Maar het is nog even afwachten hoe deze muziek in de game zelf verwerkt zal zijn.

Goodfella_90 schreef:

Nintendo besteed wel veel tijd aan de Muziek van een Game dus ik denk dat bij zo'n Topper Game de muziek extra mooi word gemaakt.

Wi-Fi?

Anyway, had de Japanse import al zien liggen bij Replay, maar niet gekocht. Zelda games hebben wel tekst dat je wel echt nodig hebt.

Toch nog maar even wachten op de Europeese release

Mooie voorkant trouwens, met dat schip

Mag de Cover ook wel, vind overigens alle Covers wel mooi van de Zelda reeks.

avatar van leroy*
wat is er te doen in de online mode dan??

leroy* schreef:
wat is er te doen in de online mode dan??

2 player. De een is Zelda en de andere bestuurd Phantoms.

avatar van leroy*
Ow gaaf

Gister de game de gehele dag gespeeld. De besturing werkt goed en de dungons welke ik tot nu heb gespeeld zijn erg vet. De wind waker graphic style, komt veel beter tot zijn recht op de ds dan dat ie op de cube deed ( mijn mening dan ).

De moeilijkheids graad ligt alleen erg laag, maar dit is een beetje de instelling van nintendo de laatste tijd.

Erg vette titel, die de aankoop van een ds lite alleen al waard is.

Graphics zijn zeer mooi voor de ds begrippen.

avatar van Princess Piranha
Balen, ze hadden hem niet meer. Heb hem maar gereserveerd nu

avatar van Tha)Sven
Kan die stem misschien verwijderd worden ? Staat er namelijk al sinds 4 oktober ..

avatar van Princess Piranha
Import misschien? Beetje lastig te controleren hè...

of download, had ik namelijk ook. De amerikaanse/japanse versie waren al even te downloaden en gezien de game niet vreselijk lang en moeilijk is, zou die stem zomaar kunnen.

Zag de Game gisteren liggen in Engeland...er stonden er nog veel, ben de stad doorgelopen en toen ik er later weer kwam (waarom weet ik niet maar ik had niks te doen) zag ik dat er van de 20 spellen die bij de ingang stonden opgesteld er nog maar 9 lagen dus.....die winkel heeft er veel gekocht, het is dat ik nog maar 10 pond in mijn zak had anders had ik hem denk ik wel gekocht.

avatar van 7higer7
gister in huis gehaalt
en heb in tijden lang niet zo genoten op de nds
ik heb zon beetje de hele dag 8er elkaar op mn bank met mn stylus lopen krassen op mn touch screen en zag toen ik hem in de oplader deed helemaal vies en bekrast er zijn weinig games die dat op mn ds veroorzaakt hebben
echt een top game
4,5 *

avatar van Car-freak
Het lijkt me echt een fantastische game vandaar dat ik hem vanaf 27 oktober ook thuis heb liggen ik ben gek van de mooie games van zelda vandaar dat ik deze moet hebben

Leuke Avatar Car - freak.
Ben het inderdaad ook met je eens dat je deze thuis moet hebben liggen, het lijkt mij een geweldige Game en zo te zien aan de recensies die ik hier en op andere forums heb gelezen is het wel die € 35,00 waard!

avatar van Ravenstein
Met 4 stemmen een gemiddelde van 3,5. Erg laag, denk ik dan, als je de lovende reviews leest.
Als ik dan even ga kijken naar die stemmen, dan zie ik dat er 3 users 4,5 gegeven hebben en Residentevil_90 heeft deze game 0,5 gegeven.
Erg beniewd naar zijn review...

avatar van Princess Piranha
Nouja, opzicht is een gemiddelde van 3,5 nog geen eens zo heel erg slecht. Wel opvallend dat die 0,5 zo extreem veel lager is dan de rest. Ik ben ook wel benieuwd naar zijn mening...

We wachten...