Metal Gear Solid (1998)

PC / PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Microsoft en Konami

Geheim agent Solid Snake leeft eenzaam in Alaska. Maar de Amerikaanse overheid doet opnieuw een beroep op zijn diensten. De bende Foxhound, geleid door de getalenteerde Liquid Snake, dreigt namelijk een vernietigend nucleair wapen te gebuiken. Solid Snake accepteert de opdracht om in te breken in de basis van de bende.

weet iemand mischien hoe ik aan dit nummer kan komen.

YouTube - Metal Gear Solid Music - Shadow Moses

avatar van JacoBaco
Ik heb de OST van Metal Gear Solid. Het lijkt me niet zo lastig om aan dat nummer te komen hoor.

RE123

avatar van LimeLou
Ik heb deze game in 2008 gekocht voor 10 euro bij de lokale gameboer
Interessante dialogen, één van de beste verhalen ooit in de geschiedenis van games, karakters waar je je helemaal in kan verdiepen (alleen af en toe een beetje melodramatisch )
Ik ben niet 100% positief over deze game maar de gebrekken van deze game zijn meestal ook de meest charismatische
Het irritante geblér van Mei Ling als je voor de 99999e keer dood gaat bij een eindbaas. de cutscenes die belachelijk lang duren en het vragen van advies aan vrienden die soms een gesprek van 10 minuten kunnen houden terwijl het enige wat je hoeft te doen is het openen van een deur

maar de hele game voelt zo vol aan dat het niet eens zo erg is dat de tijd dat je écht speelt erg kort is en dat sommige stealth elementen niet goed uit de verf komen
Maar zoals ik al zei: het verhaal is belachelijk goed, en de grauwe omgevingen met een typisch muziekje op de achtergrond geven een groot spionage gevoel. De gemiddelde hollywood kaskraker film kan een puntje zuigen aan het plot en het verhaal

**** 4 sterren voor Metal Gear Solid

284

Deze verhouding is perfect, het tweede deel daar duurt alles pas lang

avatar van wii
wii
moet dit spel nog altijd spelen maar kan het helaas nergens voor een redelijke prijs (ps 1) vinden het moet wel een fantastisch spel zijn aangezien haast iedereen het zegt!

Ik heb me net metal gear solid 4 aangeschaft dus ik weet nog niet of die beter is maar deze vind ik voorlopig toch de beste. Gewoon omdat het zo vernieuwend was dat je niet wist wat je overkwam wanneer je dit voor de eerste keer in je PS stak . Het verhaal is gewoon geniaal( wel goed blijven volgen, want anders snap je er niks van) en de gameplay is echt goed uitgewerkt. Soms een beetje een stroefe camera maar ja dat zijn dingen die ze soms in de nieuwste games nog altijd niet goed krijgen. En het is een game die je zeker nog eens wil uitspelen na de eerste keer. Aangezien het een alternatief einde heeft.

avatar van Quaest
RE123 schreef:
ik heb hem in playstation store gekocht op de ps 3

Mag ik dan weten waarom 1.5? omdat jij het spel niks aan vind of omdat het anders is.

Ik zit er ook aan te denken om hem weer even via de PSN store te gaan ophalen Deze games gaan nooit vervelen ook al is het nog zo gedateerd.

Ik weet nog dat ik vroeger spellen huurde bij de videotheek en toen pakte ik deze omdat er verder toch niks bijzonders was. Wat was ik bijzonder verrast ik ben het hele weekend nergens meer naar toe geweest.

RE123 schreef:
ik heb hem in playstation store gekocht op de ps 3

En jij dacht gelijk.. Dit spel is nou echt een 1,5.. Alsjeblieft man als je een spel niet hebt gespeeld of nog niet de tijd hebt genomen om het te snappen.. Alstublieft ga dan niet beoordelen..

Geen enkel levend verstandig mens mag een 1,5 geven voor MGS..

avatar van jellecomicgek72
Ben er net mee begonnen maar hoelang duurt deze game ongeveer?

avatar van Alexjaxx
Hoe lang ligt aan jezelf maar de eerste keer dat ik hem speelde zat ik er dagelijks een uurtje of 2 op en dan duurde het zo'n 2 weken..
Maar soms weet je niet wat je moet doen en dan kan het nogal wat langer duren.. Tip: na een tijdje kun je alleen verder door de codex te gebruiken verder.

Verder veel succes met een van de beste games die ik ken..

jellecomicgek72 schreef:
Ben er net mee begonnen maar hoelang duurt deze game ongeveer?

Dat vraag je maar 12 jaar te laat.

Maar ik denk dat je er minstens een uur of 10 mee bezig bent. Het spel is niet zo gek groot

avatar van Bahamut Zero
JacoBaco schreef:

Dat vraag je maar 12 jaar te laat.

Da's nog vrij lang(zaam).
No offense, maar als je er doorheen jaagt zie je binnen 5 uur het einde. Da's wel het snelste wat ik ooit in dit spel gepresteerd heb. Mijn all-time record: 3 keer uitgespeeld in 1 weekend (za/zondag)

avatar van Tsjo-Wi
Ja maar de eerste keer kan echt behoorlijk moeilijk zijn. Ik deed er in ieder geval zeker meer dan 10 uur over. En de game heeft sowieso genoeg geheime dingetjes te bieden die het de moeite waard maken om rustig te spelen.

Bahamut Zero schreef:

Da's nog vrij lang(zaam).

Ik ben niet zo'n gejaagde speler. Het klopt wel dat je er binnen een handjevol uren mee klaar kan zijn, maar Alexjaxx gaat hem voor het eerst spelen en dan gok ik op zo'n 9 a 10 uurtjes.

avatar van wiiplayer
Is Jelle er nog niet klaar mee?

avatar van Alexjaxx
Hmm ik had em al 3 x uitgespeeld.. MGS-verslaafd..

avatar van wiiplayer
Wat ziet mijn door-games-verneukte-oogje nu. 30 euro voor dit spel op Marktplaats?

Is dat een redelijke prijs?

avatar van Alexjaxx
Lol niet als je bedenkt dat je met een omgebouwde xbox voor 3 gulden al dit spel had...

Maar een spel als MSG vind ik echt wel 30 euro waard.

avatar van wiiplayer
xbox? Dit spel is PS en PC only?

avatar van Alexjaxx
Sorry te lang xbox360 gehad.. Natuurlijk bedoelde ik playstation..

avatar van Tsjo-Wi
Op ps3 kan je hem voor een tientje downloaden.

avatar van jellecomicgek72
Ga, ik ook nog een keer doen. PC-versie is echt niet speelbaar.

284
Tijd dat ze de VR missions een keer gaan uitbrengen in de Playstation Store.

Maar ik heb geen PS3 en dus geen Store
Ik vind het ook een stuk mooier om hem gewoon als PS1 spel te hebben.

avatar van Bahamut Zero
jellecomicgek72 schreef:
Ga, ik ook nog een keer doen. PC-versie is echt niet speelbaar.

Wat was er mis mee? Ik heb de pc als de psx versie namelijk meerdere keren met plezier uitgespeeld...

avatar van love-kadavers
pc versie is inderdaad bijna niet te spelen , op de psx is deze gewoon het beste

avatar van PebeVai
Ik zou juist wel de Pc Versie in zijn orginele staat willen hebben.
Die is juist de laatste tijd erg moeilijk te krijgen.
Ik was nog klein toen ik hem bij de Free Record Shop zag liggen voor toen nog 99 gulden.
En om eerlijk te zijn is de PC versie wel speelbaar, maar de PS1 versie speelt gewoon fijner.

En over de lengte van de game hangt allemaal van jezelf af.
Als je nieuw bent met MGS zou ik alle codecs en tussenfilmpjes kijken en alle gaten en hoeken van de game bekijken (Je zal natuurlijk wel wat Easter Egg's vinden)
Maar als je dat allemaal skipt en gelijk door pusht en alles zo snel mogelijk wil doen.
Dan ben je hooguit 4 uurtjes bezig.
Mijn record is tussen de 3 uur en 3.5 uur zonder stealth camo & bandana.

avatar van René.
Alexjaxx schreef:

Geen enkel levend verstandig mens mag een 1,5 geven voor MGS..
Ga jij lekker bepalen wat mensen wel of niet mogen doen, ben je wel helemaal lekker?